۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۴۷۸۵

برگزاری بیش از 300 دوره تدبر در قرآن در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره مشهد خبر داد: بیش از 300 دوره تدبر در قرآن و سیره از سوی این مؤسسه در مشهد برگزار شده است.
برگزاری بیش از 300 دوره تدبر در قرآن در مشهد
حجت الاسلام مهدی مقامی، مدیر موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تببین گزارشی از فرآیند و سیر تحول و تدبر در قرآن و سیره پرداخت و گفت: شروع بحث تدبر در قرآن از سوی استاد محمد حسین الهی زاده از سال 80 در مدرسه آیت الله گلپایگانی بود و سپس به مدرسه علمیه آیت الله بنابی (در سال 81)، مهد قرآن تبریز (در سال82)، حوزه علمیه خواهران سراسر کشور (در سال 83)، دانشگاه تهران و به دانشگاه امام صادق (در سال 84)گسترش پیدا کرد.

وی با یادآوری این که شکل گیری این مؤسسه در سال 86 بوده و دارای مجوز فعالیت چند منظوره از وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: پس از شکل گیری این مؤسسه، طرح رشته تخصصی تدبر در قرآن در مقطع کارشناسی ارشد توسط این موسسه تدوین و از سوی دانشگاه علوم و معارف سازمان اوقاف کشور، جهت تصویب نهایی به وزارت علوم پیشنهاد گردید و هم اکنون فرایند تصویب نهایی آن در دست بررسی است.

مدیر موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره با اشاره به این که نظام جامع آموزشی این مؤسسه با هدف تقویت ایمان عمومی تدوین شده است، تصریح کرد: در این نظام آموزشی به دو مقوله تدبرقرآن( میزان علم) و تدبر سیره(میزان عمل) پرداخته شده که هر کدام در دو محور ترتیبی و موضوعی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی نیز یادآور شد: تعداد دوره های برگزار شده در سال های 89 – 90 در بخش تدبر در قرآن 283 دوره و در بحث تدبر در سیره معصومین(ع) 49 دوره بوده است.

حجت الاسلام مقامی با بیان این که حوزه های علمیه، مراکز فرهنگی، دانشگاه ها و مساجد با این مؤسسه مرتبط بوده و زیر پوشش آن هستند، افزود: مراکز برگزاری تدبر در حوزه علمیه خراسان در مدارس نواب، فاضلیه، سعادت، شهید صدوقی، مکتب نرجس(ع)، مکتب اسلام شناسی، موسسه تخصصی امام سجاد و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و... بوده است.

وی به برگزاری دوره تدبر در کشورهای ایران، عمان، افغانستان، سوریه، استرالیا، ترکیه اشاره کرد و عنوان داشت: پژوهش در این مؤسسه در سه محور سوره‌های قرآن، موضوعات قرآنی و سیره‌ انبیا و اهل بیت(ع) است.

مدیر موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره در ادامه به تبیین برنامه های این مؤسسه در خصوص امور آموزشی پرداخت و گفت: تربیت مربی جامع، انسجام بخشی به برگزاری دوره های تدبر با همکاری اساتید، برقراری وحدت رویه در آموزشها و متون آموزشی، حمایت از اساتید و مربیان تدبر و نظارت بر دوره ها، برگزاری دوره های جامع ویژه اساتید و برگزاری نشست های دانش افزایی ویژه اساتید از جمله این برنامه های آموزشی است./968/پ203/س

ارسال نظرات