۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۴۸۹۲
با حضور روحانیان و طلاب آمر به معروف؛

همایش بزرگ امر به معروف ونهی از منکر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش آمرین به معروف با حضور روحانیان و طلاب فعال در این عرصه از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم برگزار شد.
امر به معروف و نهي از منكر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ آمرین به معروف، دوشنبه، نوزدهم اسفند با حضور روحانیان، طلاب و عموم آمران به معروف و برخی از مسؤولان نیروی انتظامی در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش؛ حجت الاسلام بیگ زاده، مسؤول روابط عمومی ستاد احیای امربه معروف ونهی از منکر استان قم با اشاره به این که آمران به معروف و ناهیان از منکر به صورت جهادی درصدد رفع پلیدی ها از این شهر مقدس هستند، گفت: جوانان آمر به معروف با حمایت‌های نیروی انتظامی معضلات فرهنگی را به زباله دان خواهند انداخت.

وی با بیان این که این ستاد در سه موضوع اجرایی، فرهنگی و اطلاعاتی فعالیت دارد، ابراز داشت: روحانیان و طلاب آمر به معروف با حضور در مساجد و مدارس و دانشگاه ها جوانان را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر آگاه می سازند.

مسؤول گروه جهادی امربه معروف و نهی از منکر بشیر با اشاره به این که نهادهای گوناگونی مسؤولیت مبارزه و پیشگیری از بد حجابی و بد اخلاقی ها را در کشور بر عهده دارند، اظهار داشت: متاسفانه برخی اوقات بدون توجه به ویژگی‌های مثبت، هجمه های فراوانی به سوی نیروی انتظامی صورت می گیرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حیدری، رییس اطلاعات و امنیت عمومی استان قم در سخنانی کوتاه با مثبت ارزیابی کردن ارتباط بین حوزه علمیه و آمران به معروف روحانی گفت: فضای سالم شهر مقدس قم تاثیر بسزایی در وضعیت مثبت این شهر داشته است.

وی با بیان این که فعالیت های خوبی در این شهر صورت گرفته شده است، پیشنهاد داد: این گونه فعالیت ها با توجه به فضای فرهنگی دیگر شهر ها باید به عنوان یک مدل برای همه شهرستان ها تبدیل شود.

سردار بهرام نوروزی، رییس پلیس پیشگیری کشور در این همایش با اشاره به این که عده ای در صدد ایجاد معضلات فرهنگی در شهر قم هستند، ابراز داشت: همه با هم باید با هوشیاری کامل در فکر پاکسازی و رفع مشکلات فرهنگی باشیم و تشکیل ستادهای امربه معروف و نهی از مصداق بارز این هوشیاری است.

وی به امنیت امروز در کردستان و سیستان و بلوچستان نسبت به دو دهه قبل اشاره کرد و گفت: حضور شهدا، رزمندگان و عمل به امر به معروف و نهی از منکر موجب این امنیت و آرامش شده است.

 رییس پلیس پیشگیری با بیان این که دشمنان سناریو های گوناگونی از جمله حمایت از ریگی و امثال آن علیه نظام اسلامی به اجرا در آوردند، اظهار داشت: پیشگیری، مقابله و ترمیم و بازسازی سه مرحله کلیدی اجرایی در زمینه امنیت فرهنگی است.

وی پیشگیری اجتماعی، پیشگیری قضایی، پیشگیری وضعی و پیشگیری خاص را انواع پیشگیری از جرم معرفی و خاطرنشان کرد: متاسفانه پیشگیری با وجود کم هزینه بودن هنوز در کشور جایگاهی اصلی خود را پیدا نکرده است.

سردار نوروزی با بیان خاطراتی از یک مجرم خطرناک که در دفاع مقدس به مقام شهادت رسید، بیان داشت: با آموزه های دینی می توان مجرم های احتمالی را به مسیر اصلی و حقیقی بازگرداند.

وی با اشاره به این که نیروی انتظامی به کمک های مردمی نیازمند است، خاطرنشان کرد: حضور شما آمران به معروف و نهی از منکر در تجمع های گوناگون بسیار مفید و راهگشا بوده است.


رییس پلیس پیشگیری کشور در پایان گفت: برای پیشگیری از جرایم نیازمند آموزش در مدارس، مساجد، صنوف، ادارات و ارگان ها هستیم./921/پ202/ع

ارسال نظرات