۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۹۴۳
عضو خبرگان رهبری:

نخستین مصوبه مجلس نهم طرح نظارت بر نمایندگان مجلس باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: از نمایندگان مجلس نهم انتظار می رود، نخستین مصوبه خود را طرح نظارت بر نمایندگان مجلس قرار دهند
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ابعاد و اثرات حضور حماسی مردم در انتخابات 12 اسفند پرداخت.

وی با بیان این‌که حضور پرشور مردم در انتخابات وظیفه مسؤولان و نمایندگان ملت را دوچندان حساس و مهم کرده است، خاطرنشان کرد: مردم به رسالت تاریخی، ملی و شرعی خود عمل کردند، امروز وظیفه مسؤولان و منتخبان ملت است که پاسخ این آرای اعتماد را به مردم بدهند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تغییر ترکیب نمایندگان در اغلب شهرهای استان آذربایجان شرقی؛ افزود: با توجه به این‌که نمایندگان مجلس هشتم نتوانستند آن‌گونه که باید به انتظارات مردم عمل کنند، اعتماد مردم نیز در این دوره از آنان سلب شد و امروز شاهد انتخاب افرادی شایسته تر و اصلح تر هستیم.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که مردم به لیست های ارائه شده از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی در استان بی‌توجه بودند، خاطر‌نشان کرد: موفقیت نامزدهای مستقل نشان داد که مردم خواهان نماینده‌ای به دور از بازی‌های سیاسی و جناحی هستند.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه نمایندگان، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است، گفت: در مجلس هشتم در زمینه نظارت، برخی از نمایندگان کم‌کاری کردند که این عامل از دیگر دلایل مهم مردم برای تغییر نگرش در انتخاب نماینده خود بود، افزون بر این‌که دخالت برخی نمایندگان در انتصاب کارگزاران، در این تغییر ترکیب انتخاباتی بی‌تاثیر نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که دخالت یک نماینده در امر قوای دیگر موجب سلب اعتماد مردم می شود، ادامه داد: از نظر قانون و مردم، یک نماینده باید بتواند در امور کلی کشور تولید فکر و اندیشه کند، از نمایندگان مجلس نهم انتظار می رود، نخستین مصوبه خود را طرح نظارت بر نمایندگان مجلس قرار دهند./935/ت302/س
ارسال نظرات