۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۰۶۵
مدیر کل ارشاد مازندران خبر داد؛

راه اندازی بیش از 430 کانون فرهنگی در مساجد مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در استان گفت: ۴۳۶ کانون فرهنگی و هنری در مساجد مازندران راه اندازی شد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که تعداد مساجد مازندران چهار هزار و 105 مسجد است، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه 25 درصد مساجد مازندران باید دارای کانون فرهنگی باشند و با تمام تلاش به دنبال راه اندازی و صدور مجوز این کانون ها هستیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که هزار مسجد مازندران از امام جماعت بهره‌مند هستند؛ اما سه هزار و 105 مسجد دیگر امام جماعت ندارند، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری کانون های فرهنگی و هنری در کنار حدود 5/13 درصد مساجد مازندران تشکیل می شود.

مسؤول از فعالیت 436 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان مازندران خبر داد و گفت: از این تعداد 260 کانون شهری و مابقی کانون ها روستایی هستند و ترویج و توسعه فرهنگ روستایی از طریق کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی دیگر از اهداف و برنامه های ما در حوزه فرهنگ است.

وی افزود: میزان اعتبارات بر اساس شاخصه‌های فرهنگی مساجد در نظر گرفته می‌شود که 18 درصد اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران در سه بخش قرآنی، فرهنگی و هنری و کانون‌های مساجد تقسیم می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: 319 کتابخانه عمومی و باز در مساجد استان مازندران فعالیت دارند که این کتابخانه ها در دو نوبت صبح و عصر فعالیت کرده و تجهیزات و کتاب مورد نیاز آنان تامین شده است و تعداد 40 کتابدار که دارای شرایط بودند در سال جاری در خصوص بیمه آنها اقدام و 30 مدیر مسؤول کانون هم نسبت به انجام بیمه آنها اقدام شد.

حجت الاسلام ابراهیمی، تعداد مساجد زیر پوشش طرح تلاوت نور را هزار و 482 مسجد، تعداد قرآن اهدایی به مساجد را 37هزار و 50مسجد، تعداد خانه های نور (مراکز قرآنی مساجد) را 17 مرکز، تعداد موضوعات فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را 2هزار مورد، تعداد خانه های نور را 17 باب، تعداد مراکز مجری طرح شکوفه‌های بهشت را یک مرکز، تعداد طرح تفسیر قرآن را 732 مسجد، تعداد تفسیر اهدایی را 10 هزار و 980 جلد، تعداد کتابخانه های باز مساجد را 131 مسجد و تعداد کانون های تخصصی را 19 مسجد اعلام کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات