۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۸۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

چهارشنبه سوری همسو با جامعه انقلابی و دینمدار نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که چهارشنبه آخر سال همسو با جامعه انقلابی و فرهنگ غنی علوی نیست، گفت: چهارشنبه سوری مشروعیت اسلامی ندارد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با خرافه دانستن مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: چهارشنبه آخر ساز همسو با جامعه انقلابی و فرهنگ غنی علوی نیست.

وی با تأکید بر این که چهارشنبه سوری مشروعیت اسلامی ندارد، افزود: جوانان اعتبار و هویت اصیل فرهنگی خویش را حفظ کرده و با تحلیل منطقی و ارشاد مبانی فکری و اعتقادی در راستای خرافه زدایی از داشته های پربار فرهنگ اسلامی و ایرانی خود گام بردارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که امروزه به رغم پیشرفت های همه جانبه بشر در عصر تسخیر فضا متأسفانه وجود خرافه ها باعث رواج بازار مشاغلی چون رمالی، جادوگری، کف بینی، پیشگویی، طالع بینی از محیط قبایلی نیمه وحشی گرفته تا پیشرفته ترین کشورها گردیده است، خاطر نشان کرد: کشورهای سلطه گر امروز با اندیشه چپاول سرمایه های ملت ها و برای دور نگه داشتن جوامع از سیاست، با تقویت افسانه های باستانی و عقاید خرافی زمینه های حضور دائمی خود را در مناطق مختلف جهان مهیا می سازند.

حجت الاسلام ابراهیمی مبارزه با خرافه ها را یکی از بزرگ ترین ره آورد پیامبران و ائمه معصومین(ع) عنوان کرد و بیان داشت: انبیا و اولیای الهی در زمان حیات خود همواره با افکار خرافی حتی اگر ظاهرشان هم به پیشرفت کمک می کرد سرسختانه مبارزه می کردند و تمام تلاش و کوششان آن بود که مردم بنده حقیقت باشند و نه در بند افسانه قرار گیرند.

وی، بت شکنی حضرت ابراهیم، مقابله حضرت موسی با گوساله پرستی مبارزه حضرت موسی با کسانی که قداست ربوبی برای او قائل بودند و زحمات حضرت عیسی(ع) در مبارزه با بدعتی فاحش بدست حاکمی ستمگر، و مبارزه خستگی ناپذیر پیامبر گرامی اسلام در سراسر زندگی پر افتخارش علیه شرک و خرافه پرستی نمونه ای از این تلاش های الهی انبیا است و این نشان دهنده تلاش گسترده انبیاء الهی برای مبارزه با افکار خرافی بوده است./950/ت302/س
ارسال نظرات