۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۰۸۹
نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره):

امام با آگاه کردن مردم توطئه های رژیم شاه را نقش بر آب می کردند

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه عده ای توقع داشتند مردم بدون آگاهی و به صورت کورکورانه از آنان تقلید کنند، بیان داشت: امام در نهضت خود به مردم آگاهی می دادند و این آگاهی و هوشیاری مردم بسیاری از ترفندهای رژیم را نقش بر آب کرده بود.
دکتر سيد حميد روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید روحانی، نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره)، پنج شنبه، هجدهم اسفند در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به پیروزی ملت وفادار به نظام و اسلام در دوازدهم اسفند گفت: مردم با هوشیاری کامل و بدون توجه به موقعیت ها و پست ها افراد را انتخاب کردند.

وی در ادامه افزود: اکنون نوبت مسئولان است که بدون توجه به جناح بندی و فعالیت های فرعی، به فکر مردم باشند.

نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) در بخش دیگر در بیان تاریخ انقلاب بیان داشت: قبل از انقلاب، سیاست از کشور ایران خارج شده بود و به همین جهت رساله های علمیه از مسایل سیاسی تهی شده بود و امام راحل در ترکیه با تکمیل تحریر الوسیله رساله را با رسالت به هم آمیختند.

وی با اشاره به تبعید امام به کشور ترکیه بیان داشت: در آن زمان وضیعت مردم دگرگون و همراه با اعتصاب شده و شهر به صورت حکومت نظامی در آمده و ساواک نیز برخی از طلاب را دستگیر کرده بودند.

این تاریخ گوی دوران انقلاب اسلامی با بیان این که رژِم پهلوی حضور حاج آقا مصطفی خمینی در ایران را مضر می دانست و قصد داشت ایشان را به هر طریقی به ترکیه تبعید کنند، اظهار داشت: یک روز به خانه ایشان حمله و در اثر این حمله همسر حاج آقا مصطفی که باردار بودند سقط می کنند و در اثر بیماری دیگر بچه دار نشدند.

وی با اشاره به این که توطئه های رژیم علیه امام در ترکیه نا موفق بود و آنان درصدد انتقال ایشان به نجف اشرف افتادند، ابراز داشت: رژیم گمان می کرد که در اثر وجود اختلاف امام با دیگر روحانیان نجف یک دعوای داخلی صورت خواهد گرفت و دیگر از فکر مبارزه بیرون خواهند آمد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که امام در عراق مورد استقبال مردم، علما و حتی بزرگان اهل سنت قرار گرفتند، گفت: امام راحل در صحن مطهر امام حسین(ع) ده شب نماز جماعت پر شکوهی را برپا کردند.

وی با اشاره به این که رژیم شاه بسیار امید داشت که آیت الله حکیم به دیدار امام نرود، ابراز داشت: آیت الله خویی و آیت الله شاهرودی شب اول ورود امام به نجف به دیدار ایشان رفتند و در شب دوم نیز آیت الله حکیم به دیدار رفتند که شوک عجیبی به رژیم وارد شد.

نویسنده کتاب نهضت اسلامی با بیان این که امام از نهضت های گذشته مانند مشروطه درس عبرت گرفته و توطئه های دشمن را متوجه می شدند، اظهار داشت: رژیم با پخش شب نامه علیه امام قصد داشت ایشان را درگیر مسایل فرعی کند تا از اصل اسلام و مبارزه غافل یشوند که امام با هوشیاری کامل فریب آنان را نخورد.

وی با اشاره به اینکه  عده ای توقع داشتند مردم بدون آگاهی و به صورت کورکورانه از آنان تقلید کنند، بیان داشت: امام در نهضت خود به مردم آگاهی می دادند و این آگاهی و هوشیاری مردم بسیاری از ترفندهای رژیم را نقش بر آب کرده بود./921/پ202/ج

ارسال نظرات