۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۱۴۱
امام جمعه موقت مشهد:

مردم با حضور 64 درصدی در انتخابات ولایمتداری خود را اثبات کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد با تجلیل از حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم تاکید کرد:مردم با حضور 64 درصدی در انتخابات ولایتمداری و ولایت محوری خود را به اثبات رساندند.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، در خطیه های نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد در جمع نمازگزاران با اشاره به حضور گسترده ملت در انتخابات 12 اسفند بیان داشت: مردم با حضور 64 درصدی خود در انتخابات  اثبات ولایتمداری و ولایت محوری خودشان را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام فرزانه با بیان این که در برخی مناطق حتی حضور مردم به 90 درصد می رسید این حضور گسترده را نشانه نمایش همبستگی مردم به زیباترین شکل توصیف کرد و ابراز داشت: مردم با این حضور گسترده وابستگی و حمایت خودشان را از نظام حمهری اسلامی به جهانیان اعلام کردند و هوشمندی و بصیرت خود را در برابر دشمن به طور شفاف و گویا به جهانیان نشان دادند.

خطیب جمعه مشهد این حضور گسترده را باعث مصونیت بخشیدن به کشور عنوان کرد و افزود: مردم با این کار سیلی سختی به دشمن عنود و حیله گر زدند و در عمل با فریاد رسا و بلند گفتند مرگ بر آمریکا.

وی در ادامه به فعالیت ها و اقدامات دشمن جهت جلوگیری ار حضور گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: دشمن امیدوار بود تا بتواند از فتنه ای که در سال 88 ساماندهی کرده وعده ای را فریب داده بود نهایت استفاده را ببرد و برای 12 اسفند 40 درصد از رسانه های قوی دنیا و میلیون ها سایت و شبکه و روزنامه را بسیج کرده بود و امید زیادی به چالش های اقتصادی در ایران بسته بود.

حجت الاسلام فرزانه با بیان این که دشمن تحریم های اقتصادی که علیه ایران وضع کرده را شکننده می پنداشت تصریح کرد آنها به دل های مریض و دارای ایمان ضعیف به انقلاب که تحلیلشان این بود که حضور مردم در انتخابات کمرنگ است و به دل های مریض تر که در دل و زبانشان انتخابات را تحریم کرده بودند امید زیادی داشتند ولی حضور مردم به قدری گسترده بود در پایان روز جمعه دشمن حیله گر و عنود از زبان شبکه «سی ان ان» ناچار شد اعتراف کند که ملت ایران با حضور خود در انتخابات پارلمانی نشان دادند که به جمهوری اسلامی علاقه مند هستند.

وی با تاکید بر این که آمریکا باز هم در مقابل ملت ما شکست خورد و تحقیر شد، ابراز داشت: چشم ملت به این انتخابات نگاه می کند  ولیکن این نگاه از وقتی که مجلس نهم اغاز به کار می کند شروع می شود و ملت به دقت نگاه خواهند کرد که آیا نماینده ای را که به عنوان اصلح انتخاب کرده اند در عمل اصلح بودنش را در مجلس اثبات خواهد کرد یا خیر.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به این رهنمود رهبری که نماینده اصلح نماینده ای است که دردها را بداند و آنها را حس کند، خاطرنشان ساخت: امروز تمایل بخشی از مسئولان به اشرافی گری و سر ریز شدن آن به سوی مردم ، ضعف اخلاق و معنویت، پیاده نشدن مطلوب عدالت بعد از گذشت 33 سال از انقلاب، بیکاری جوانان، وجود چند میلیون دختر و پسر که از سن ازدواجشان گذشته، بخشی از دردهایی است که در جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد نماینده اصلح کسی است که این دردها را بشناسد و حس کند و عزم قوی برای مبارزه با فقر و فساد داشته باشد و تمام تلاش خود را در این راه به کار گیرد.

حجت الاسلام فرزانه دلسوزی به حال ملت مستضعف و مظلوم را یکی دیگر از ملاک های نماینده اصلح برشمرد و گفت:اصلح کسی که به فکر معیشت مردم، فرهنگ مردم، دنیا و اخرت مردم باد و بتواند این بار عظیم را به دوش بکشد.

وی به اشاره به این که مردم نگاه می کنند که آیا این نماینده ای را که به مجلس فرستاده اند اصلح بودن خود را اثبات خواهد کرد یا نه؟ تصریح کرد چشم ملت بینا است و با نگاه خدا و قدرت پروردگار نگاه می کند و امیدواریم که خدا شکر این نعمت و دفاع از ان را تا اخرین لحظه به مردم اعطا کند./968/پ201/س

ارسال نظرات