۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۲۰۰

فعالیت بیش از 12 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: طبق برنامه پنجم توسعه از 80 هزار مسجد کشور، 20 هزار مسجد دارای کانون خواهند بود.
همايش تجليل از فعالان فرهنگي کانون هاي مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل، محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور عصر امروز در همایش گرامیداشت 18 اسفند، سالروز تاسیس ستادعالی کانون های مساجد کشور در اردبیل اظهار داشت: گسترش کمی و ارتقای کیفی کانون های فرنگی هنری در مساجد کشور اولویت اصلی این ستاد است.

وی با بیان اینکه تجلیل هم اکنون در سطح کشور 12 هزار و 500 کانون فرهنگی، هنری مساجد فعالیت می‌کنند، ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه از 80 هزار مسجد کشور، 20 هزار مسجد دارای کانون خواهند بود.

جعفری همچنین ادامه داد: هم اکنون در 27 هزار مسجد کشور طرح تلاوت نور قرائت روزانه یک صفحه از قرآن کریم اجرا می‌شود به گونه‌ای که این طرح به یک الگوی کشوری و جهانی تبدیل شده و نقیصه بی‌توجهی احتمالی به ساحت قرآن کریم را برطرف کرده است.

وی از تشکیل پنج هزار کتابخانه در جوار مساجد و مصلاها خبر داد و افزود: این مکان‌ها به فضای جذب جوانان و روی آوردن آنها به امر مطالعه تبدیل شده به طوری که در کنار این امر شاهد راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال در مساجد و مصلاها می‌باشیم.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طبق مصوبه 302 شورای انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: احیای عمرانی مساجد باید با احیای معنوی این اماکن امن الهی همراه باشد.

وی همچنین با اشاره به عشق و ارادت مردم استان اردبیل به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) اظهار داشت: رونق مساجد این استان نشان از دیدگاه ولایی مردم نسبت به مسائل دینی و مسجدی دارد،

جعفری با بیان اینکه دشمنان به دنبال کم رنگ کردن نقش و محوریت مسجد در فعالیت های فرهنگی هنری هستند، گفت: استعمار تلاش می‌کند تا با رویکردهای جدید خود کارکرد مساجد را کم رونق کرده و شاکله یک حرکت بی‌ثمر و بی‌نتیجه را رقم بزند، غافل از اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تفکر شیعی احیا شد و امروز کارکردهای مختلفی را در مساجد شاهد هستیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از مدیران مسؤول، کتابداران، فعالان فرهنگی و مجریان طرح قرآنی 1445 در استان اردبیل تجلیل بعمل آمد. /935/پ202/س
ارسال نظرات