۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۵۳۸۵
عضو خبرگان رهبری:

تکریم خانواده شهدا، بزرگداشت شعائر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر تکریم و خدمتگزاری صحیح به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: تکریم خانواده شهدا، بزرگداشت شعائر اسلامی است.
سيدحسن عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه قدرشناسی و شناخت مقام شهید، تاثیر بسزایی در خدمتگزاری صحیح به خانواده های ایشان خواهد داشت، اظهار داشت: خانواده شهدا حق بزرگی بر ملت ایران دارند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر تکریم و خدمتگزاری صحیح به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: تکریم خانواده شهدا، بزرگداشت شعائر اسلامی است، در حقیقت خدمت به خانواده های شهدا افتخار بزرگی برای کارمندان نهاد انقلابی بنیاد شهید است.

وی با بیان این که خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران جزو آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است، افزود: باید قدر پدران و مادران شهید را دانست که با تربیت چنین فرزندانی عزت و افتخار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.

عضو خبرگان رهبری شهدا را جزء بهترین بندگان مقرب الهی دانست و تصریح کرد: شهدای ایران اسلامی جزو مظلوم ترین شهدای تاریخ هستند، چراکه با دستانی خالی سال ها مقابل دنیای کفر ایستادگی کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

امام جمعه اردبیل با بیان این که وجه تمایز شهدای ایران اسلامی در فرمانبری از ولایت فقیه خلاصه می شود، افزود: شهدای ما به فرماندهی کسی که نیابت حضرت ولی عصر(عج) را داشت وارد عرصه جهاد شدند، سال ها زمان نیاز است تا مربیان و معلمان این چنین افراد را پرورش و تحویل جامعه دهند.

وی با تاکید بر این که زمینه سازی برای خدمتگزاری هر چه بیشتر به خانواده شهدا مسأله ای اجتناب ناپذیر است، گفت: حضور فعال خانواده شهدا در تمام عرصه های اجتماعی و سیاسی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مساله ضروری است، نسل جوان باید بداند که شهدا به خاطر حفظ قرآن و اسلام به جبهه ها عازم شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه راه شهدا را تنها با عمل به ارزش های دینی و تبعیت از ولایت فقیه قابل تحقق دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت راه و هدف شهدا هستیم، برپایی یادواره های شهدا نیز بایستی با هدف تبیین آرمان ولایی شهدا باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات