۰۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۶۴۸
امام جمعه مراغه:

حمایت از سرمایه‌گذار داخلی، لازمه رونق اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با اشاره به اهمیت پیام نوروزی مقام معظم رهبری گفت: حمایت از سرمایه‌گذار داخلی، لازمه رونق اقتصادی و افزایش تولید ملی است.
امام جمعه مراغه پورمحمدي، امام جمعه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به بخش هایی از پیام نوروز مقام معظم رهبری در آغازین لحظات سال 1391 اظهار داشت: معظم له با بینش عمیق، داهیانه و الهی خود پیامی پرمحتوا و سرشار از نور را داشته اند.

وی با بیان اینکه تحقق سفارش های رهبری از سوی متولیان امر، تعالی بیش از پیش نظام اسلامی را به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب، سال جدید را به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قرار داده اند، امید است امسال اهتمام مسؤولان برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی بیش از گذشته باشد.

امام جمعه مراغه ضرورت توجه به استعدادهای موجود در کشور، سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات مختلف و اشتغالزایی را مورد تاکید قرار داد، گفت: حمایت از سرمایه‌گذار داخلی، لازمه رونق اقتصادی و افزایش تولید ملی است.

وی حمایت از سرمایه گذار را پیش زمینه افزایش تولید ملی، اشتغالزایی، تکریم کار و کارگری و همچینن ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در داخل کشور دانست و افزود: اکثر سرمایه گذاری های انجام شده در کشورهای عربی همسایه و به خصوص در امارات توسط سرمایه گذاران ایرانی صورت می گیرد که با حمایت از آنها می توان آنها را به سرمایه گذاری در کشور ترغیب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید بر اینکه بایستی منطقه عسلویه مرکز سرمایه گذاری ایرانیان باشد، گفت: در منطقه گازی عسلویه و پارس جنوبی که حوزه مشترک نفتی بین ایران و قطر است، این کشور کوچک توانسته با سرمایه گذاری کلان تاکنون 30 فاز در آن منطقه اجرا و طی 15 سال از آن نفت برداشت و صادر می کند.

وی ادامه داد: این در حالیست که با وجود تلاش های صورت گرفته طی سال های اخیر تنها 14 فاز در این منطقه از سوی کشورمان اجرا شده است، از این رو نیازمند سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران داخلی برای توسعه میادین گازی و نفتی هستیم.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تهاجم رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه قم و مدرسه طالبیه تبریز در دوم فروردین سال 42 اظهار داشت: در این روز که مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) بود، دژخیمان رژیم پهلوی با حمله به این مکان مقدس و جسارت به مجلس عزاداری، عده ای از طلاب و روحانیان را مجروح و یا به شهادت رساندند.

امام جمعه مراغه خاطر نشان کرد: این تهاجم وحشیانه و هتک حرمت حوزه های علمیه ننگ ابدی را به رژیم منحوس پهلوی به ارمغان آورد چنانکه در نهایت شاهد سقوط خفت بار سلسله شاهنشاهی در کشور بودیم./935/پ201/ج
ارسال نظرات