۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۲۵۶۶۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ارتقای شاخص های اقتصادی، راهکار مقابله با تحریم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، تکیه بر موضوعات اصلی و پرهیز از کلی گویی و مسائل نظری صرف را از الزامات مورد نیاز جهت تحقق شعار سال دانست و با تاکید بر حمایت عملی از تولیدات داخلی، گفت: نامگذاری سالانه که از سوی مقام معظم رهبری صورت می گیرد یک مساله شعاری نیست.
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: ایشان هم در پیام نوروزی و هم در آغازین روز سال در حرم مطهر رضوی رهنمودهای جامعی را ارائه کردند.

وی بیان داشت:‌ ایشان بر مبنای ضرورت چشم اندازی برای حرکت مسؤولان و نظام در یک مسیر درست و منطقی، هر سال را به موضوعی از موضوعات نامگذاری می کنند و باید توجه داشت این نامگذاری ها شعاری نیست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید در این مسیر حرکت صورت گیرد، تصریح کرد: ایشان با درایت سال گذشته را به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری مطرح کردند و در سخنان خود در حرم امام رضا(ع) بیاناتی را نیز در این خصوص ایراد نمودند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: اهدافی که در سال گذشته مطرح و مدنظر مقام معظم رهبری بود آن گونه که می بایست تحقق پیدا نکرد، هرچند دولت در سال 90 تلاش بسیاری کرد که نرخ بیکاری و تورم کاهش پیدا کند که جا دارد از آنها تشکر کنیم اما اهداف مدنظر محقق نشد.

وی بیان داشت: افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت مستقیم مردم در امر اقتصاد جزو اهداف مستقیم و مد نظر مقام معظم رهبری در سال گذشته بود که تحقق نیافت.

این استاد حوزه تاکید کرد: با توجه به اینکه ما در این عرصه مواجه هجمه دشمن هستیم و آنها به طور جدی در مقام مقابله با کشور ما هستند باید در این عرصه با برنامه ریزی بیشتری عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیلمانی اظهار داشت: دشمن به مساله اقتصاد کشور ما با دید تهدید آمیز نگاه می کند و وقتی مساله اقتصاد در جامعه به این اندازه مورد هجمه است ما نیز باید اهتمام خود را در جهت ارتقای شاخصه های اقتصادی بکار گیریم.

وی نامگذاری سال جاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب را با این هدف دانست و خاطرنشان کرد: همه باید به سرمایه ایرانی توجه شایان داشته باشیم، امروز باید به سرمایه ایرانی تکیه کنیم و رهبری بهترین و محوری ترین موضوع را برای نامگذاری مدنظر قرار دادند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان با تبیین الزامات مورد نیاز جهت تحقق شعار امسال، تصریح کرد: هماهنگی قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت از محوری ترین امور در این راستا است. متاسفانه در سال گذشته به دلیل عدم هماهنگی دچار مسائل حاشیه ای شدیم.

وی اطلاعات و آمار دقیق را از دیگر الزامات تحقق شعار سال ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به منابع ارضی و زمینی که ما در اختیار داریم، باید زمین های کشور را دارای شناسنامه و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تکیه بر موضوعات اصلی و پرهیز از کلی گویی و مسائل نظری صرف را از دیگر الزامات مورد نیاز جهت تحقق شعار سال دانست و افزود: مسؤولیان باید در حوزه عمل ورود کنند و در صورت تحقق این اصل مهم توفیقات ما در عرصه اقتصاد خوب خواهد بود.

وی با تاکید بر نگاه جامع و توجه به فعالیت و اثر بخش ها در یکدیگر، ابراز داشت: وارادت باید متناسب با نیازهای جدی داخل کشور باشد، اجرای صحیح و کامل اصل 44 قانون اساسی بیش از پیش مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ظرفیت کشور در عرصه کشاورزی اظهار داشت: واگذاری اراضی به انسان های بیکار و تامین آب کشاورزی مورد نیاز کشاورزان باید مورد اهتمام مسؤولان باشد، بحمدلله ما منابع به اندازه کافی داریم و باید از این منابع به خوبی بهره بگیریم. /924/ت302/ج

ارسال نظرات