۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۵۷۴۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

روحانیت سد محکمی در برابر نفوذ انحراف در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی از روحانیت به عنوان حافظ اصلی اسلام ناب در سطح جامعه یاد کرد و با اشاره به این که این قشر تأثیر‌گذار سد محکمی در برابر نفوذ انحراف در جامعه اسلامی بوده است، گفت: روحانیت مهم‌ترین پشتوانه نظام برای مقابله با اندیشه انحرافی بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، به نقش روحانیت در نظام دینی اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره مستقل بوده و در برابر کوچک ترین انحراف در سطح جامعه اسلامی خواهد ایستاد.

وی، از روحانیت به عنوان حافظ اصلی اسلام ناب در جامعه یاد کرد و با اشاره به این که این قشر تأثیر‌گذار سد محکمی در برابر نفوذ انحراف در جامعه اسلامی بوده است، گفت: روحانیت مهم‌ترین پشتوانه نظام برای مقابله با اندیشه انحرافی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که اگر نقش‌آفرینی و از خودگذشتگی روحانیت در طول تاریخ نبود، امروز دیگر خبری از اسلام ناب محمدی نبود، گفت: گروه‌های متعددی در تاریخ به دنبال خارج‌کردن دین از زندگی اجتماعی مردم بودند و حضور دین در امور اجتماعی را زمینه‌ساز بدبختی و عقب‌ماندگی انسان می‌دانستند و این روحانیت بود که در برابر این اندیشه آمریکایی ایتساد و اجازه نداد اسلام از متن اجتماع خارج شود.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با اشاره به این که جامعه اسلامی به وجود روحانیتی اصیل، آگاه و بصیر به خود می بالد، گفت: در طول تاریخ شخصیت‌های روحانی پرورش یافتند که همواره موجب افتخار جهان تشیع بودند و این به دلیل دفاع و حراست آنها از مبانی دینی بوده است.

وی، روحانیت اصیل را چراغ هدایت مردم دانست و با بیان این که اگر ما به اسلام اصیل و واقعی دسترسی داریم به برکت نقش آفرینی علما و روحانیت آگاه به زمان است، ادامه داد: روحانیت روحیه اعتماد به نفس، استکبار ستیزی و خودباوری را برای ما به ارمغان آورده است که امروز همه ما باید به آن توجه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان نظام اسلامی در جهت کمرنگ کردن نقش روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که
 دشمنان نظام با طرح مسائل انحرافی به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت اصیل و آگاه هستند، ادامه داد: آنها باید بدانند جایگاه روحانیت اصیل آن گونه رفیع است که با بیان چنین افکار منحرفی تضعیف نخواهد شد.

حجت الاسلام ولی نژاد، کمرنگ کردن نقش علما و روحانیان را هدف اصلی گروه های انحرافی دانست و خاطرنشان کرد: این گروه ها با ترویج برخی افکار انحرافی که هیچ گونه سنخیتی با مبانی دینی ما ندارد تلاش می کنند جایگاه روحانیت را کمرنگ جلوه دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که روحانیت امروز نیز پرچم دار دفاع از ارزش های اسلام، انقلاب، امام راحل و رهبری است، گفت: با وجود همه ناملایماتی که نسبت به این قشر از سوی دشمنان درسه دهه اخیر صورت گرفته، اما ما همچنان شاهد حضوری با صلابت در عرصه‌های مختلف این نظام هستیم.

وی همچنین به نقش روحانیت پیروزی نهضیت عظیم اسلامی در سال 57 اشاره کرد و با بیان این که نقش حوزه وروحانیت به عنوان آغازگر این قیام عظیم اسلامی هنوز هم ناشناخته مانده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری مرجعیت دینی، همراهی روحانیت و ملت ایران به پیروزی رسید که نقش روحانیت در همه صحنه این انقلاب پررنگ‌تر از دیگر اقشار جامعه است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد، استحکام پایه‌های نظام اسلامی را مدیون جانفشانی‌های روحانیت در سه دهه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: این قشرتأثیرگذار جامعه از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب در صف اول مقابله با دشمنان قسم خورده نظام قرار داشتند و بسیاری از این شخصیت‌های برجسته نیز در راه مبارزه با گروه‌های التقاطی به شهادت رسیدند.

وی، همچنین حضور پررنگ روحانیت درهشت سال دفاع مقدس را نقش آفرینی دیگر این قشرتأثیرگذار در راه اعتلای نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: روحانیت همپای دیگر اقشار جامعه به منظور دفاع از کیان نظام اسلامی به جنگ با دشمن رفت و بسیاری از آنها درجنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام ولی نژاد،
 نقش علما و روحانیت را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: علما در راستای احیای فرهنگ غنی اسلام و نیز حفظ باورها و معتقدات دینی مردم و گسترش و شکوفایی آن در سطح جامعه گام نهاده اند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت متولیان اصلی هدایت دینی و پناهگاه و ملجاء خوبی در جامعه به حساب می آیند و همیشه در هر برهه ای از زمان برای معیشت و فقر زدایی و خدمات عمومی پا به پای مردم تلاش کرده و از عزت و شخصیت و شان مردم دفاع کردند./950/ت302/س

ارسال نظرات