۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۹۶۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تولیدمحوری راه حل تورم و جذب نقدینگی سرگردان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصرنژاد اظهار داشت: از نظر همه کارشناسان اقتصادی مهم ترین راه حل مقابله با تورم، و جذب نقدینگی سرگردان، انجام فعالیت‌های تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی مولد است.
حجت الاسلام مجيد ناصري نژاد نماينده مجلس شوراي اسلامي
حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: مسأله حمایت از تولید و به کارگیری سرمایه ایرانی در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی همچنان دغدغه اصلی رهبر انقلاب بوده، تا جایی که سال ۹۱، به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفت.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۱ به نام مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان این شعار را باور کنند و در همین مسیر تمهیدات لازم را فراهم آورند، در پایان سال ۹۱ شاهد آن خواهیم بود که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود و ایران در خیلی از زمینه‌ها به خودکفایی می‌رسد.

حجت الاسلام ناصرنژاد اظهار کرد: ساختار و نوع نگرش دستگاه‌های اجرایی به مؤلفه‌های رونق اقتصادی باید تغییر کند و تنها در این صورت است که می‌توان شعار امسال را تحقق بخشید.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی از نظر کیفیت، کالای ایرانی و خارجی در یک سطح هستند، مردم به کالایی اقبال می‌کنند که بهای خرید آن کمتر است، بنابراین نام سال۹۱ «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» زمانی محقق می‌شود که همه مؤلفه‌های آن عملیاتی شوند.

وی تصریح کرد: مسؤولان بدانند که اهداف پیام نوروزی مقام معظم رهبری با سخنرانی، همایش و پلاکارد زدن محقق نمی‌شود؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و فشرده در این مسیر گام‌های عملی بردارند.

حجت الاسلام ناصرنژاد با بیان این که نظر همه کارشناسان اقتصادی مهم ترین راه حل مقابله با تورم، و جذب نقدینگی سرگردان، انجام فعالیت‌های تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی مولد است، خاطرنشان کرد: بنابراین در راستای مقابله با تهدیدهای بیگانگان و دشمنان نیز حمایت از تولید داخل باید اولویت کاری مسؤولان باشد.

وی در فراز پایان سخنانش گفت: در شرایط تحریم‌ها و اعمال فشارها است که خلاقیت‌ها و استعدادهای داخلی در علم و فناوری رشد می‌کند و در صورت رفع موانع موجود به سرمایه‌گذاری در تولید و تجاری‌سازی نیز می‌انجامد./9458/ت302/س
ارسال نظرات