۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۹۷۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: تحریم های دشمن هیچ لغزشی در حرکت اقتصاد ایران به سوی قله های تعالی ایجاد نکرده و نخواهد کرد.
چند خبر کوتاه از خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید خلف موسوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در نخستین نشست شورای معاونان در سال 91 با موضوع«تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی مسلمان لازم است با استفاده از کالای داخلی ضمن حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی، ارزش کار و تولید داخلی را بالا ببریم.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان در سال گذشته گفت: دشمنان از تاریخ عبرت نگرفته‌اند و ملت ایران را نشناخته و نفهمیده‌اند که برخورد با ملت ایران نتیجه نمی‌دهد، در سال گذشته انواع تحریم‌ها را اجرا کردند اما نه تنها این تحریم‌ها هیچ اثری نداشت بلکه در میل به تولید بیشتر و خودکفایی و تقویت باورهای ملت ایران، موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه علمی به دست آوردیم.

موسوی امسال را یکی از فرصت های ناب برای توسعه اقتصاد کشور و رقابت با بازار های جهانی دانست و خاطرنشان کرد: در بخش حمایت از کار، معاون روابط کار باید امسال در راستای حمایت از کار، ساماندهی بازار کار و پایداری مشاغل نقش فعال، پویا و زنده ایفا کند و حساسیت بیشتری نسبت به فعالیت و عدم تعطیلی واحدها داشته باشد تا یک اقتصاد قوی و تنومند را خلق کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر ضرورت پیگیری اشتغال پایدار تاکید کرد و خواستار مطالعات دقیق و جامع امکان سنجی برای کسب نتایج حاصل از سرمایه گذاری و تعیین عوامل موثر در سودآوری طرح و پروژه‌ها و تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال نود 720 میلیون دلار از کالاهای تولیدی استان توسط شرکت‌های تعاونی‌ به خارج از کشور صادر شده است.

موسوی ابراز داشت: در سال 89 تعداد 107 هزار شغل در استان در قالب کارگروه‌های اشتغال محقق شد اما در سال گذشته 139 هزار و 977 شغل استان در سامانه اشتغال کشور ثبت شده و این آمار نشان می‌دهد که 32 هزار فرصت شغلی بیشتر از سال گذشته در استان ایجاد شده است.

توجه به کلام رهبری اقتصادی قوی را در کشور شکل می دهد

حجت الاسلام موسی سلمان پور امام جمعه رامشیر، تصریح کرد: پیام و شعار سال 91 رهبری انقلاب مانند سال های گذشته مبتنی بر اقتصاد کشور و حمایت از تولید ملی است.

وی اقتصاد را یکی از مبناهای دینی دانست و گفت: هرکس اقتصاد و معاشی برای خود نداشته باشد در واقع دین وی دارای انحرافات و گژی ها است.

امام جمعه رامشیر به توجه مردم و خصوصاً مسؤولان به کلام رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولان با تشکیل کارگروه و شوراهایی با توجه به رهنمود های رهبر انقلاب اسلامی می توانند یک اقتصاد قوی و مستحکم به وجود بیاورند.

حجت الاسلام سلمان پور افزود: اگر تولید داخلی و ملی را مصرف کرده و از آن حمایت کنیم در واقع یک اقتصاد قوی را خلق کرده ایم.

وی تصریح کرد: توجه تولیدکنندگان به فرمایشات رهبری در همه حوزه ها مخصوصاً در حوزه اقتصاد موجب می شود که محصول با کیفیتی به مصرف کنندگان ارایه شود.

امام جمعه رامشیر به حوزه های مختلف نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: زیر بنای حوزه دفاعی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و همه حوزه های تشکیلاتی جمهوری اسلامی ایران اقتصاد و دارایی ملی است.

حجت الاسلام سلمان پور با اشاره به واردات کشور ابراز داشت: تولیدکنندگان ما با تولید محصول با کیفیت می توانند واردات را مدیریت و با بازار های جهانی رقابت کنند.

وی تصریح کرد: فرمایشات رهبری باید به صورت فرهنگ و الگو تبدیل شوند و سرمشقی برای کسانی که می خواهند اقتصادی قوی و مبتنی بر اسلام داشته باشند قرار گیرد.

یادواره شهدای هسته‌ای در شوشتر برگزار می شود

علیرضا ساعدی جانشین فرمانده پایگاه بسیج سید احمد خمینی(ره) شوشتر، خاطرنشان کرد: نخستین بار در استان خوزستان یادواره شهدای هسته‌ای در مسجد علامه شیخ شوشتری برای برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فراهم کردن مقدمات کار برای این یادواره تصریح کرد: این مراسم قرار است با حضور مسئولان ملی سازمان انرژی هسته‌ای برگزار شود.

جانشین فرمانده پایگاه سید احمد خمینی(ره) شوشتر درباره سخنران این یادواره شهدا تاکید کرد: قرار است سخنران این یادواره آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی بپردازد.

ساعدی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در این یادواره یکی از همرزمان شهدای هسته‌ای به نام دکتر اخوان‌فرد معاون سابق سازمان انرژی هسته‌ای نیز حضور می‌یابد و خاطرات خود را از شهدای هسته‌ای برای مردم تعریف خواهند کرد.

وی پایان سخنانش به زمان برگزار این یادواره اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این مراسم تدارک زیادی دیده شده است و قرار است در تاریخ18 فروردین پس از برگزاری نماز مغرب و عشا در مسجد علامه شیخ شوشتری این یادواره برگزار شود./9458/د101/س
ارسال نظرات