۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۰۷۵
حجت الاسلام والمسلمین علیدوست:

در حمایت از تولید و سرمایه ایرانی دچار شعارزدگی نشویم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ارتقای کیفیت تولیدات و محصولات داخلی را بهترین نوع حمایت از محصولات تولید داخل دانست و تاکید کرد: نباید در حمایت از تولیدات داخل کشور دچار شعارزدگی شویم.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ابراز داشت: آنچه که از پیام مقام معظم رهبری استفاده می شود سه دستور و فرمان مهم است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اهمیت‌ شناخت سرمایه های موجود در ایران و حمایت از آن،‌ حدیث معروف «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم» را یادآور شد و گفت: ما بایستی مردم را با عمل خودمان به این مساله دعوت کنیم، این پیام امام معصوم(ع) اختصاص به قشر خاصی ندارد و همگان باید نسبت به آن ملتزم و متعهد باشند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حمایت از تولید ملی باید فارغ از شعار و تبلیغ باشد، اظهار داشت: بهترین حمایت از تولید ملی کیفیت افزایی تولیدات و محصولات داخلی است و الا اگر حنجره خود را پاره کنیم و مدام رسانه ها اجناس داخلی را تبلیغ کنند اما محصولات ما فاقد کیفیت باشند، فایده ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی باید نسبت به ارتقای کیفیت محصولات اهتمام جدی داشته باشند، ابراز داشت: در صورت ارتقای کیفیت محصولات، نیازی به تبلیغ کردن نیست و ما باید به این نقطه برسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت از کار را ضلع دوم پیام رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به بخش های تشکیل دهنده کار،‌ ابراز داشت: بیشترین مسؤولیت در این عرصه متوجه دولت است که بتواند از کارگر، کارفرما و محیط کار و کارخانه حمایت معقول و منطقی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تاکید کرد: متاسفانه به دلیل اتخاذ سیاست هایی برخی از کارخانه های ما تعطیل و یا رو به تعطیلی است و نشاطی در این خصوص وجود ندارد و ما باید به جایی برسیم که صاحبان کارخانه ها هر زمان از تغییر سیاست ها هراس نداشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حمایت از سرمایه های ایرانی را سومین ضلع پیام رهبر معظم انقلاب دانست و با بیان اینکه مقصود ایشان تنها سرمایه های مادی نیست، گفت: حمایت از سرمایه ایرانی شامل سرمایه های مادی، فکری و فرهنگی است، ما باید‌ باید از نخبگان،‌ صاحبنظران و صاحبان افکار استفاده و از نظریه پردازی دفاع کنیم. /924/ت302/ج
ارسال نظرات