۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۶۱۸۸
رییس کمیته اسلامی روسیه:

شیعیان و اهل تسنن به مشترکات توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ رئیس کمیته اسلامی روسیه،‌ با اشاره به نقشه های دشمنان و استکبار جهانی برای ضربه زدن به امت اسلام، بر ضرورت توجه شیعیان و اهل سنت به مشترکات تاکید کرد.
شیعیان و اهل تسنن به مشترکات توجه کنند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حیدر جمال، رئیس کمیته اسلامی روسیه روز دوشنبه در دیدار هیات مذهبی کشور روسیه با حضرت آیت الله نوری همدانی، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این نهاد و کمیته ارائه کرد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت مسلمانان و شیعیان در کشور روسیه،‌ تصریح کرد: مسلمانان بسیاری در کشور روسیه زندگی می کنند و به منظور رسیدگی بهتر به کارهای آنان هفده سال قبل، کمیته اسلامی روسیه تاسیس شد.

حیدر جمال که مسلمان و شیعه و به زبان فارسی نیز آشنا است، به سفرهای متعدد خود به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: من در بیست سال گذشته چندین مرتبه به جمهوری اسلامی ایران سفر کردم و با شخصیت های زیادی از جمله حاج احمدآقا خمینی، آیت الله مشکینی و آیت الله تسخیری هم آشنایی و دوستی داشته و دارم.

وی مسؤولیت خود در کمیته اسلامی روسیه را مهم،‌ سنگین و حساس توصیف کرد و ابراز داشت: بیشتر مسلمانان کشور روسیه سنی مذهب هستند و البته فعالیت این کمیته محدود به مذهب خاصی از مسلمانان نمی شود.

حیدر جمال تاکید کرد: بنده یکی از وظایف مهم و خطیر خود را از بین بردن و امحاء تعارضات و اختلاف نظراتی که بین اهل تسنن و شیعیان وجود دارد می بینم.

رییس کمیته اسلامی روسیه با تاکید بر توجه شیعیان و اهل سنت به مشترکات و پرهیز از توجه به مسائل اختلاف انگیز، نسبت به نقشه های استکبار جهانی برای بر هم زدن وحدت مسلمانان هشدار داد و گفت: در روسیه نیز نیروهایی هستند که درصدد تلاش برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند و در این شرایط ما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

رییس کمیته اسلامی روسیه اظهار داشت: البته ما در حد توان خود تلاش کرده ایم که در این راستا فعالیت هایی را انجام دهیم و توانسته ایم در مناطقی از جمله قفقاز حضور داشته باشیم.

حیدر جمال خطاب به حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: ما در این راستا به انجام وظیفه خود ادامه خواهیم داد و توکل ما به خداوند است و البته به رهنمودهای شما نیازمندیم.

گفتنی است،‌ الکساندر دوگین استاد و پرفسور دانشگاه دولتی مسکو نیز در این دیدار ضمن قدردانی از سفر چند روزه سال گذشته حضرت آیت الله نوری همدانی به کشور روسیه، به بیان دیدگاه های خود پرداخت و اظهار داشت: تمام توان خود را بکار می گیریم تا تعاملات فکری بین روشنفکران دو کشور توسعه پیدا کند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات