۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۳۲۱

اعلام برنامه های هفته رضوی در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری هفته فرهنگ رضوی در دهه سوم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: اردبیل دومین استان برگزار کننده هفته فرهنگ رضوی است.
حرم مطهر رضوي در آستانه ميلاد
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی، منصور شرفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: هفته فرهنگ رضوی برای اولین بار در استان اردبیل از 21 اردیبهشت ماه تا 26 این ماه همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه فرهنگ رضوی با معرفی و به نمایش گذاشتن آثار برگزیده 10 دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را از جمله برنامه های این اداره کل در گرامیداشت هفته فرهنگ رضوی دانست و گفت: به همت مرکز نشر آستان قدس رضوی و با به نمایش گذاشتن یک هزار عنوان کتاب ، نمایشگاه کتاب رضوی نیز در این ایام برپا می‌شود.

شرفی به برپایی غرفه کودک و نوجوان و کانون مساجد در این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: با هدف تجلیل از خبرنگاران فعال در این عرصه کانون خبرنگاران رضوی در استان اردبیل تشکیل می شود تا همه ساله از منتخبان آثار رضوی در بخش مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیجیتال تجلیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین از برگزاری شب‌های شعر رضوی و ویژه برنامه‌های فرهنگی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در این هفته خبر داد و گفت: ویژه برنامه فرهنگی رضوی در شهرستان‌های پارس‌آباد ، خلخال ، کوثر و مشگین‌شهر تدارک دیده شده است.

وی نمایش فیلم‌های کوتاه رضوی و بلند سینمایی در این حوزه در اردبیل ، مشگین‌شهر و پارس‌آباد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته دانست و افزود: این برنامه‌ها در بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی ، نگارخانه خطائی ، مجتمع فرهنگی و هنری فدک ، سینما انقلاب اردبیل و مجتمع‌های فرهنگی شهرهای مختلف استان و نیز پارک شهر کوثر و امام زاده سید سلیمان فخرآباد مشگین شهر اجرا می‌شود.

شرفی گفت: نمایش کبوتران چاهی در شهرهای گرمی و بیله‌سوار توسط هنرمندان به نمایش گذاشته شده و در این ایام از دو کتاب درّ درج امکان و پرنیان عشق نوشته سعید نوریان رونمایی می‌شود.

گفتنی است، هفته فرهنگ رضوی با هدف گسترش و ترویج فرهنگ و معارف رضوی همزمان با 10 استان کشور در اردبیل برگزار می‌شود./935/د101/س
ارسال نظرات