۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۳۵۰

گرامی داشت یاد و خاطره استاد اخلاق حوزه علمیه اردبیل

خبرگزاری رسا ـ پنجمین سالگرد حجت الاسلام شیخ عبدالرحیم جعفری، استاد اخلاق حوزه های علمیه اردبیل با حضور اساتید و طلاب مدارس علمیه این استان برگزار شد.
حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه اردبیل عصر روز گذشته در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شیخ عبدالرحیم جعفری، استاد اخلاق حوزه علمیه اردبیل اظهار داشت: گفتار، رفتار و شیوه زندگی آن عالم وارسته سراسر درس برای طلاب و روحانیان منطقه بوده است.

وی با بیان این که علمای مهذب همواره از جایگاه خاصی میان طلاب برخوردار بوده اند، گفت: سیره عملی حجت الاسلام جعفری برگرفته از آیات قرآنی و منش ائمه اطهار و رسول اکرم(ص) بود، از این رو همواره رضایت الهی را ملاک اعمال خود قرار می داد.

حجت‌الاسلام رجب‌نژاد با اشاره به اینکه مرحوم حجت الاسلام جعفری عمر خود را صرف تبیین و ترویج اخلاق و ارزش اسلامی سپری کرد، افزود: راه اندازی درس اخلاق در کنار دیگر دروس حوزوی، اقدامی ارزنده بود که آن عالم وارسته نسبت به برگزاری منظم جلسات اخلاقی اهتمام داشت.

وی افزود: این عالم وارسته در کنار آیت‌الله مروج در استان اردبیل در سخت‌ترین شرایط و اوج مبارزات انقلابی سعی کردند تا با به راه‌اندازی درس اخلاق و آموزش قرآن کریم جامعه را درست و شایسته هدایت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که علما و حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ بدون هیچ ادعایی در راستای ترویج اخلاق و مبانی اسلامی مجاهدت کرده اند، اظهار داشت: رسالت خطیر روحانیت در شرایط امروز جامعه جهانی به مراتب حساس تر از گذشته است.

وی با بیان این که توسعه ابزارهای ارتباطاتی و اطلاعاتی وظیفه روحانیت در ترویج ارزش های الهی و دینی را گسترش داده است، افزود: علما به عنوان پرچم‌داران بیداری و هوشیاری در جامعه نباید اجازه دهند تا عده‌ای از غفلت‌ها و تنش‌ها استفاده کرده و دستاوردهای یک جامعه را به یغما ببرند.

گفتنی است، همزمان با پنجمین سالگرد عروج ملکوتی حجت‌الاسلام شیخ عبدالرحیم جعفری، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل به همراه استاندار اردبیل در منزل آن عالم وارسته حضور یافته و با قرائت فاتحه یاد و خاطره آن مرحوم را رامی داشتند.

شیخ عبدالرحیم جعفری در سال 1300 در شهر اردبیل چشم به جهاد گشود و از همراهان آیت‌الله مروج امام جمعه فقید اردبیل به شمار می‌رفت و 22 فروردین سال 1386 دار فانی را وداع گفت./935/پ202/س
ارسال نظرات