۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۴۲۳
رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد؛

اولویت در رسیدگی به پرونده های تخلف مانع تولید ملی

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که دوری بسیاری از مسؤولان نسبت به اعمال مدیریت دقیق، استفاده از ابزارهای کنترلی و نظارت یکی از دلایل رخ دادن تخلفات اقتصادی است، گفت: ما یک دستگاه اجرایی بیرونی هستیم و بیشتر کار ما هشدار و تذکر است.
مصطفي پور محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در نشستی صمیمانه با اساتید و فضلای حوزه علمیه اهواز در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان به پرسش های روحانیان حاضر پاسخ داد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسش مبنی بر این که آیا این سازمان تنها نهادی هشداردهنده است و یا فعالیت اجرایی را نیز برعهده دارد، خاطرنشان ساخت: این سازمان یک مقام هشدار دهنده و پیش بینی کننده و پیشنهاد دهنده است و اگر به تخلفی هم برسد تشکیل پرونده و به محاکم قضایی ارسال می شود.

وی عنوان داشت:  پس از بررسی و بازرسی این سازمان از نهادها اگر موردی پیدا شد، ابتدا گزارشی به رییس دستگاه داده می شود و اگر رییس دستگاه اشکالی دارد به مسؤول بالاتر گزارش داده می شود و در صورت وجود اشکال در مسؤول بالاتر به رییس جمهور گزارش می شود.

حجت الاسلام پور محمدی با بیان این که این مراتب ذکر شده در خصوص گزارش دهی این سازمان است، ابراز داشت: این مسأله ویژه بی انضباطی، نقض مقررات، عدم اعمال سیاست ها از سوی مسؤولان متخلف است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ پرسش دیگری نسبت به کار سازمان درباره تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ابراز داشت: در سازمان مصوب شد کار در سال 91 با جهت گیری تولید ادامه پیدا کند و اگر پرونده تخلف مالی باشد با اولویت پرونده هایی که موجب کاهش تولید می شود رسیدگی خواهد شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار جلوگیری از اخلاس های کلان در کشور، ابراز داشت: درباره چرایی اتفاق این اختلاس ها باید گفت که این تخلفات در استان های اقتصادی همچون تهران و خوزستان که گردش مالی بسیار بالایی دارند اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: کنترل، مراقبت و سخت گیری در کل کشور از سوی این سازمان در حال انجام می باشد.

حجت الاسلام پور محمدی با بیان این که عدم تمایل بسیاری از مسؤولان نسبت به اعمال مدیریت دقیق، استفاده از ابزارهای کنترلی و نظارت یکی از دلایل رخ دادن تخلفات اقتصادی است، گفت: ما یک دستگاه اجرایی بیرونی هستیم و عمده کار ما هشدار و تذکر است.

وی با تأکید بر این که اگر مدیران دستگاه ها، انگیزه لازم برای ایجاد محیط سالم و کنترل مناسب را نداشته باشند امکان جلوگیری از فساد مالی نیست، اضافه کرد: تا زمانی که سیستم های مالی اصلاح نشود کسی نمی تواند جلوی این تخلفات را بگیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که پس از وقوع اختلاس اخیر، نظارت ها جدی تر شده و مدیران نیز مراقبت می کنند، اظهار داشت: دغدغه ما نسبت به نظارت و مراقبت از سیستم اداری کشور جدی است.

در ادامه این نشست، یکی از اساتید حاضر، نسبت به فعالیت شرکت های هرمی و رو آوردن مردم به آنها پرسش کرد که حجت الاسلام پور محمدی در پاسخ گفت: ما نسبت به فعالیت های آنان هشدارهای لازم را می دهیم اما مردم خود به سراغ این شبکه ها می روند و خودشان را گرفتار می کنند./9463/پ203/ج
ارسال نظرات