۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۲۶۸۶۶
مدیر حوزه علمیه شهید صدوقی مشهد:

مدرسه شهید صدوقی نخستین انتخاب دانش آموزان مشهدی برای ورود به حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهید صدوقی مشهد اظهار داشت: سال گذشته این مدرسه در ردیف های نخستین بوده است که دانش آموزان برای ورود به این مدرسه انگیزه داشته اند.
طلاب جوان
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی و نماینده منتخب مشهد در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص پذیرش طلاب در این مدرسه گفت: پیش از این که طلاب بخواهند وارد مدرسه شهید صدوقی شوند برای آن ها اردوی آشنایی گذاشته می شود تا افراد با مفهوم حوزه آشنا شوند و انگیزه های آن ها در فرصت اردو و مصاحبه تقریبا ارزیابی شود. شرایطی که این مدرسه دارد در واقع بدین جهت است که بتوانیم نیروهایی که جذب می شوند برای انجام فعالیت ها یک دست باشند.

وی ادامه داد: افراد با حضور در مدرسه با نحوه آموزش این مدرسه آشنا می شوند، زیرا نظام آموزشی این مدرسه تنها آموزش محور نبوده بلکه با رویکرد پژوهشی هم برنامه هایی دارد، کلاس ها به صورت کارگاهی برگزار می شود و دانش آموزانی که به این مدرسه می آیند چه جذب شوند و چه نشوند با یک سری از بایستگی های طلبی از نزدیک آشنا می شوند.

وی با بیان این که اردوهایی که گذاشته می شود فرصتی است که افرادی که میل به حوزه دارند با فضاهای آموزنده حوزه آشنا شوند، ابراز داشت: افراد برای پذیرش دوبار مصاحبه می شوند و البته گروهی هم مشخص شده اند که آن ها تقریبا تلاش می کنند که افراد را به صورت غیر مستقیم از لحاظ تیپ شخصیتی، انگیزه ها و برخی مسائل شناسایی کنند؛ البته برخی از مدارس هم تقریبا همین کار را انجام می دهند و استعداد و یا هوش افراد را به نوعی بررسی می کنند.

وی افزود: این نوع پذیرش در مدرسه علمیه آیت الله صدوقی دارای پنج سال سابقه است و به هر حال در این فراز و فرودها تجربیاتی جذب شده و کارهایی به دست آمده است.

وی در خصوص میزان استقبال برای ورود افراد به حوزه های علمیه گفت: بنده بر این باورم که سال گذشته این مدرسه در ردیف های نخستین بوده است که دانش آموزان برای ورود به این مدرسه انگیزه داشته اند، معتقدم که استقبال خیلی خوب بوده و مدرسه آیت الله صدوقی برای بسیار از افراد اولویت نخست بوده است./968/ت302/س
ارسال نظرات