۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۸۶۹

راه اندازی بسیج طلاب در حوزه علمیه مراغه

خبرگزاری رسا ـ پایگاه مقاومت بسیج حوزه علمیه امام حسن(ع) مراغه با حضور امام جمعه این شهر افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري بسيج طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) مراغه اظهار داشت: بسیج در طول 33 سال گذشته مردمی از بدو تاسیس همواره حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان این که آرمان های بسیج به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی الگویی برای آزادیخواهان و الهام بخش ستمدیدگان برای رهایی از ظلم و ستم طاغوت‌ها است، افزود: بسیجیان در کنار پاسداران برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در تلاش و تکاپو هستند.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع گیری امارات و کشورهای عربی درباره جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پس از سفر استانی رییس جمهوری به این مناطق، اظهار داشت: سفر رییس جمهوری و مسوولان ایرانی به این جزایر مانند دیگر سفرهای استانی بوده و آنها جزو جدا نشدنی کشورمان هستند و این موضوع به مقامات اماراتی ربطی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر 1+5 در استانبول گفت: این مذاکرات تا حدودی موفقیت آمیز بوده و برخی توافقات حاصل شده و اثرات آن بعدا مشخص می شود، با این حال دو طرف از روند مذاکرات ابراز رضایت دارند.

وی با تاکید بر این که در دور بعدی مذاکرات باید با توافق طرفین، حق مسلم ایران در برخورداری از انرژی هسته ای تامین و تحریم ها لغو شود، تصریح کرد: غرب باید بتواند اعتماد ملت ایران را با تضمین هایی جلب کند، البته ملت نیز کوچک ترین عقب نشینی از حقوق مسلم خود نخواهد داشت.

همچنین پرویز علیپور، فرمانده سپاه ناحیه مراغه در سخنانی نقش طلاب را در جامعه بسیجی کشور تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: وجود تفکر بسیجی در ایران اسلامی موجب شده که کشور ما مرزهای توسعه و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی و به کشور علمی منطقه تبدیل شود.

وی با تاکید بر این که طلاب با تغذیه فکری جامعه سد محکمی در برابر جنگ نرم دشمن هستند، افزود: روحانیون و طلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار همه اقشار جامعه برای پاسداری از تمامیت ارضی ایران اسلامی تلاش کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات