۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۲۷۳۰۹
عضو خبرگان رهبری:

دشمنان به دنبال انحراف در اعتقادات شیعی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: دشمنان با توطئه های مختلف و رسانه های جذاب خود به دنبال انحراف در اعتقادات شیعی دانش آموزان هستند، از این رو فعالیت روحانیان در مدارس بروز برخی آسیب های فکری را خواهد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار مدیران آموزش و پرورش مراغه، بر تعامل میان مدارس و حوزه های علمیه این شهر تاکید و اظهار داشت: شهید مطهری با شناخت ضرورت های زمان وارد حوزه شد و به مبارزه با جریان ها و شبهات انحرافی و القائی از سوی دشمنان پرداخت.

وی با بیان اینکه تعامل میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با برکات ارزشمند معنوی و عقیدتی بسیاری همراه خواهد بود، خاطر نشان کرد: دشمنان با توطئه های مختلف و رسانه های جذاب خود به دنبال انحراف در اعتقادات شیعی دانش آموزان هستند، از این رو فعالیت روحانیان در مدارس بروز برخی آسیب های فکری را خواهد گرفت.

امام جمعه مراغه با تشریح روش تبلیغی شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات زمان تصریح کرد: این شخصیت بزرگ دنبال نامی برای خود نبود و چون کارهایش به خاطر خدا و خالصانه بود، در این دنیا و آخرت با شهادت خود عزیز شد.

وی ادامه داد: از نظر استاد مطهری این مهم بود که در بین دانشگاهیان و حوزویان، صاحبان تفکرهای مختلف و اقشار مردم به فعالیت و مباحثه پرداخته و اندیشه های اسلامی را تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه مراغه اظهار داشت: هم اکنون 700 طلبه در پایه های مختلف دروس حوزوی را فرا می گیرند که انتخاب 25 مقاله در مورد نماز به عنوان مقالات برتر در همایش حوزه های علمیه استان، نشان از استعداد و بنیه علمی طلاب حوزه های علمیه این شهرستان دارد.

همچنین حسن چراغی، مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در سخنانی اظهار داشت: با حمایت و همکاری طلاب و روحانیون حوزه های علمیه، در بخش اقامه نماز جماعت در مدارس، این شهرستان جایگاه برتر کشوری و استانی را کسب کرده است

وی افزود: 12 هزار نفر دانش آموزان این شهرستان در نهضت حفظ قرآن کریم که با هدف توجه به توسعه معنوی در عرصه تعلیم و تربیت اجرایی می شود، نام نویسی کرده اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات