۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۳۷۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین اهواز:

از ظرفیت کرسی‌های آزاد‌اندیشی به نحو شایسته استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ بیشترین و کامل‌ترین ظرفیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی در همین کرسی‌ها و تحرکات اجتماعی سالم نهفته است، از این رو باید با تدبیری عالمانه به نحو شایسته از این ظرفیت استفاده شود.
کرسي آزاد انديشي


حجت الاسلام طه توکلی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر این حرکت در حوزه و دانشگاه آغاز شود، در واقع یک نظام آموزشی کاملا مبتنی بر دمکراسی دینی تشکیل داده ایم.

وی اظهار داشت: همه ادیان، جوامع و ملل خواستار آزادی بیان در همه عرصه‌ها هستند، اگر مردم در سرنوشت خود دخیل باشند دیگر نزاعی باقی نمی ماند.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به جایگاه آزاد اندیشی در اسلام گفت: دین مبین اسلام به مقوله آزاد‌اندیشی توجه خاصی دارد و آن را یکی از مهم‌ترین مسایل دینی و اجتماعی می داند.

وی افزود: تحمیل اندیشه و تفکر در کرسی‌های آزاد اندیشی هیچ جایگاهی در جامعه و اسلام ندارد و در واقع توهین به شعور جمعی جامعه است.

حجت الاسلام توکلی خاطرنشان کرد: بیشترین و کامل‌ترین ظرفیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی در همین کرسی‌ها و تحرکات اجتماعی سالم نهفته است، از این رو باید با تدبیری عالمانه به نحو شایسته از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به کرسی‌های آزاد‌اندیشی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود اشرافی که بر امور جامعه دارند به این نتیجه رسیده اند که برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تبادل نظر در آن به استحکام نظام کمک می کند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز با اشاره به سرفصل های مطرح در کرسی های آزاد اندیشی گفت: باید سرفصل هایی در این کرسی ها مطرح شوند و مورد پژوهش قرار گیرند که برای جامعه مفید باشد/9458/ت203/ن

ارسال نظرات