۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۶۶۴
عضو خبرگان رهبری:

آمریکا به دنبال انحراف در مسیر اسلام‌گرایی و عدالت خواهی مردم منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال انحراف در مسیر اسلام گرایی و عدالت خواهی مردم منطقه هستند،‌ خواستار هوشیاری انقلابیون منطقه شد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه، با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: شهید مطهری مایه برکت اسلام و انقلاب اسلامی بود، با وجود گذشت سال ها از شهادت این معلم والا مقام، هنوز اندیشه وی در آثار او متجلی و ماندگار است.

وی اعتدال و میانه روی در اخلاق و برخورد، نظم در کار، تلاش برای یادگیری علم، حرکت با برنامه در زندگی، صبر و تحمل در مشکلات و ارتباط عمیق با خدا را از صفات ارزشمند اخلاقی شهید مطهری عنوان کرد.

امام جمعه مراغه با تشریح روش تبلیغی شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات زمان، تصریح کرد: این شخصیت بزرگ دنبال نام و شهرت برای خود نبود و چون کارهایش به خاطر خدا و خالصانه بود، در این دنیا و آخرت با شهادت خود عزیز شد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری عالمی بزرگ، آگاه به زمان و از شخصیت های بزرگ اسلام در عصر معاصر بود، ادامه داد: از نظر استاد مطهری این مهم بود که در بین دانشگاهیان و حوزویان، صاحبان تفکرهای مختلف و اقشار مردم به فعالیت و مباحثه پرداخته و اندیشه‌های اسلامی را تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به نقش معلم در تربیت نسل‌های آینده، تصریح کرد: معلمان توانایی تربیت نسلی پویا و سرزنده را دارند و شکوفایی کشور در دستان توانمند دبیران و اساتید حزه و دانشگاه رقم می خورد.

خطیب جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال انحراف در مسیر اسلام گرایی و عدالت خواهی مردم منطقه هستند.

امام جمعه مراغه خواستار هوشیاری و بصیرت انقلابیون کشورهای منطقه شد و تصریح کرد: مردم مسلمان نباید اجازه دهند دشمنان با وعده و وعید و یا برخی شعارزدگی ها و منافع زودگذر آنان را از مسیر اصلی انقلاب خود منحرف کنند.

وی در پایان از بروز تصادفات منجر به مرگ در محور مراغه - هشترود اظهار نگرانی کرد و گفت: سالانه حدود 40 نفر از مردم در این محور جان خود را از دست می دهند، مسؤولان باید به دنبال ایجاد یک مسیر کم خطر در این محور باشند./935/پ202/ج
ارسال نظرات