۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۹۱۶

جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استانداری البرز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در استانداری البرز برگزار شد.
فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ساجد البرز، مدیر کل امور اجتماعی استانداری البررز، گفت: فتح خرمشهر مسأله عادی نیست و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود و این مدال زرینی است در ویترین افتخارات مردم ایران که می بایست هر ساله با شکوه تر از سال قبل به آن توجه شود.

نادر ادیبی دبیر ستاد بزرگداشت روز مقاومت، ایثار و پیروزی در ادامه، ابراز داشت: فتح خرمشهر سنبل وحدت و یکدلی نیروهای مسلح و مردم شهید پرور ایران اسلامی می باشد و در سراسر دفاع مقدس از جمله حماسه خرمشهر، نقش محوری ولایت فقیه و حضرت امام (ره) و تفکرات آن بزرگوار باعث فتوحات رزمندگان اسلام شده است و ما باید اطاعت و پیروی رزمندگان از امام راحل را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم چرا که اطاعت از ولی فقیه نظام مارا بیمه می کند.

وی افزود: دلیل اصلی فتح خرمشهر اتکا به خداوند و اعتماد به نیروهای خودی بود. ما قوی ترین استحکامات دفاعی را در خرمشهر دیدیم و در حالی که مقاومت دشمن نیز بسیار شدید بود ولی ایمان و یکدلی رزمندگان و ملت ایران قوی تر و کوبنده تر از این مسائل بود.

ادیبی درباره نتایج جلسه نیز گفت: مقرر گردید کلیه دستگاه های اجرایی استان به همراه ستادهای بزرگداشت ایام سوم خرداد در شهرستان های استان البرز با برنامه ریزی فرهنگی و اتخاذ تدابیر فرهنگی این روز را هرچه باشکوهتر برگزار نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ روحیه مقاومت و کسب پیروزی در میادین جنگ و دوران دفاع مقدس زمینه ساز کسب موفقیت های امروز در عرصه های مختلف سیاسی، علمی و بین المللی می باشد و حلاوت و شیرینی فتح خرمشهر هنوز بعد از 30 سال کام مردم سلحشور ایران اسلامی را شیرین می‌سازد.

نقد و بررسی کتاب سرداران سوله در کرج

معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، عنوان کرد: کتاب سرداران سوله مجموعه خاطرات دکتر ایرج محبوب و دکتر ابوالقاسم اخلاقی از دوران دفاع مقدس می باشد که با قلم خانم فاطمه دهقان نیری به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب سعی شده مشاهدات جراهان و پزشکان مستقر در بیمارستان های صحرایی خط مقدم به مخاطبین منتقل گردد و فضای اتاق عمل و احساسات پزشکان و پرستاران به بهترین شکل به روی کاغذ آورده شود.

ابراهیم رجوانی در ادامه افزود: کتاب سرداران سوله در زمستان سال گذشته به همت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز توسط انتشارات پاییزان روانه بازار نشر گردیده و با استقبال خوب دوستاران حوزه ادبیات دفاع مقدس مواجه شده است. جلسه نقد و بررسی این کتاب روز پنجشنبه 04/03/91 ساعت 15 الی 17 در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس با حضور آقای محمد جواد جزینی به عنوان منتقد، اهالی قلم، نویسنده و راویان کتاب انجام خواهد شد.

رجوانی در ادامه از علاقه‌مندان دعوت کرد تا نقد‌ مکتوب خود را به نشانی رایا‌نامه navardalborz@yahoo.com ارسال نمایند تا از جوایز نفیسی که در حاشیه برگزاری نشست ادبی به سه نقد برگزیده اهدا خواهد شد بهره‌مند گردند. همچنین تعداد محدودی کتاب در نظر گرفته شده است که علاقمندان می‌توانند جهت تهیه‌ی آن با تلفن 34609594-026 تماس حاصل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این جلسه نقد توسط انجمن نویسندگان دفاع مقدس(ناورد) و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه ناحیه امام رضا(ع) فردیس برگزار خواهد شد.

ستایشگر استادانی هستیم که اندیشیدن را به ما آموختند

سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که با صراحت، ایدئولوژی اسلامی متکی به متون اسلامی را احیاء کرد و با مبارزه با تفکرات التقاطی با کمال سختگیری ایستادگی کرد یادآور معلمان شهید، رزمنده و آزاده‌ای است که افزون بر مبارزه در سنگر علم، راه و رسم اندیشیدن و زندگی کردن را به تأسی از معلم عاشورا به ما آموختند.

جامعه اسلام ایران با تقدیم بیش از چهار هزار شهید معلم و 36000 هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس که 20٪ جمعیت شهدا را از آن خود ساخت نشان داد روح استقامت و دفاع از کیان اسلامی ایران بر پایه تفکر و اندیشه بوده و عشق به آرمان های انقلاب و نظام اسلامی و رهبری آن هدفمند است.

اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با گرامی داشت سالروز شهادت متفکر و اندیشمند جهان اسلام شهید مرتضی مطهری این روز ارزشمند را به همه معلمان استان البرز به ویژه معلمان بسیجی ، آزاده، رزمنده و جانباز و خانواده های معظم شهدای این قشر مقدس که بار انبیا را به دوش می کشند تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیق آنان را در ترویج افکار اسلام و انقلاب و حفظ ارزش های تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج افکار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را مسئلت می نماید./927/د102/ی

ارسال نظرات