۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۹۸۸
چند خبر کوتاه از نمایشگاه کتاب تهران؛

قدردانی از ترویج فرهنگ حجاب و یاد شهدا در نمایشگاه کتاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بازدید از نمایشگاه کتاب از عملکرد مسؤولان آن برای ترویج عفاف و حجاب قدردانی کرد و گفت: نصب بنر های ویژه حجاب و شهدا اقدامی ارزشمند است.
بازديد آيت الله مقتدايي از نمايشگاه کتاب


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست ‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ششمین روز نمایشگاه کتاب در نشستی خطالب به بهمن دری رئیس نمایشگاه کتاب اظهار داشت: از اقدام متولیان برگزاری این نمایشگاه برای ترویج و رعایت حجاب و عفاف در سطح نمایشگاه کتاب، قدردانی کرد.

وی در این باره تصریح کرد: خوشبختانه مسؤولان این دوره از نمایشگاه اقدامات خوبی در راستای ترویج و رعایت حجاب و عفاف در سطح نمایشگاه کتاب انجام داده اند که فعالیت‌های مثبتی چون نصب بنرهای ویژه حجاب و یاد شهدا از آن جمله است.

گفتنی است مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پس از این دیدار از روند برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بازدید کرد.

 

اقدامات نمایشگاه کتاب در راستای توسعه بیداری اسلامی مناسب بود

آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران حرکت در راستای توسعه بیداری اسلامی و متوجه کردن اندیشه‌ها به اسلام را نیازمند یک پوشش فرهنگی دانست و گفت: اقدامات نمایشگاه کتاب در این باره را مثبت بوده است.

وی همچنین نصب بنرهای حجاب درسطح نمایشگاه کتاب را تذکری برای دیگر رویدادهای فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: امید است روزی در تمام مجامع و اماکن عمومی شاهد رعایت این موارد باشیم.

 پاسخگویی به شبهات دینی در نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به تبلیغات گسترده گروه انحرافی مسیحیت درباره اسلام و مسیحیت، انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با هدف پاسخگویی به کسانی که تحت تاثیر شبهات تبلیغی مسیحیت قرار گرفته‌اند در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کردند.

همچنین بیش از 10 هزار CD تبلیغاتی با موضوعاتی چون مستند فراتر از فتنه، ناگفته‌های انجیل، مصاحبه با تازه مسلمان شدگان، مستند تاریخی در پاسخ به آتش زدن قرآن کریم، آتش بر کلمه، مجموعه درس‌های دانشکده ادیان منجی موعود، در این غرفه با تخفیف ویژه نمایشگاهی به بازدیدکنندگان ارایه می‌شود.

 
ارائه خدمات نخستین سایت اطلاعات ناشران دینی به مخاطبان نمایشگاه کتاب

نخستین جستجوگر کتب دینی که با حمایت ویژه بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب راه‌اندازی شده است و در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان خدمات ارایه می‌دهد.

گفتنی است غرفه ویژه حضرت زهرا(س) امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی کتاب قم می‌پردازد که محتوای آن اطلاعات ناشران دینی از بدو تاسیس انتشارات تاکنون است.

اطلاعات اولیه ناشران به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی در این پایگاه با آدرس  www.ketabeqom.com در دسترس عموم قرار گرفته است. /928/پ203/ن

ارسال نظرات