۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۹۹۲

نشست مناسبات اصول فقه و کلام اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست چهل و هشتم از سلسله نشست‌های علمی فقه و اصول مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با موضوع مناسبات اصول فقه و کلام اسلامی برگزار می شود.
نشست مناسبات اصول فقه و کلام اسلامي


حجت‌الاسلام حسن علیزاده، مسؤول واحد نشست‌های علمی مدرسه علمیه عالی نواب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «فقه فقط فروغ نیست؛ فقه اکبر توحید و معارف است؛ چیزهایی است که با غور در مسائل عقلی باید آنها را به دست آورد و فهمید و با تهذیب و نفس آنها را صیقل داد».

وی وظیفه حوزه علمیه را عملی کردن سخنان رهبری دانست و گفت: در راستای سخنان رهبر معظم انقلاب، نشست چهل و هشتم از سلسله نشست‌های علمی فقه و اصول با عنوان مناسبات اصول و فقه و کلام اسلامی با حضور حجت‌الاسلام جواد مروی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه برگزار می شود.

حجت الاسلام علیزاده در پایان گفت: در زمینه رابطه علوم با یکدیگر دو اصل معرفت‌شناختی از قدیم مطرح بوده است، اول اختلاف و تمایز علوم و دوم اشتراک و تعاون علوم که این دو اصل نیز در این نشست بررسی خواهد شد.

گفتنی است، این نشست پنج‌شنبه 21 اردیبهشت ساعت 30/9 صبح در محل سالن کنفرانس مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار می‌شود./931/ت303/ب

ارسال نظرات