۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۰۳۱
در تجمع اعتراض آمیز مردم تبریز تاکید شد؛

دولتمردان جمهوری آذربایجان از فرجام حکام مستبد عبرت بگیرند

خبرگزاری رسا ـ مردم تبریز با تجمع مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجات تاکید کردند: خوش رقصی رژیم لائیک آذربایجان برای رژیم صهیونیستی و غرب عاقبتی نخواهد داشت.
تجمع اعتراض آميز/ آرشيوي تجمع


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از طلاب حوزه‌‌های علمیه طالبیه، حضرت ولیعصر(عج) و سفیران هدایت به همراه دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مستقر در تبریز و همچنین اقشار مختلف مردم متدین این شهر عصر امروز با تجمع مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان نسبت به سیاست‌های ضداسلامی و استکباری مقامات باکو اعتراض کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته‌ها و پوسترهای مختلفی با مضامینی از جمله «آقای علی‌اف از عذاب خدا بترس»، «آقای علی‌اف به جای برگزاری رژه همجنس‌بازان به فکر آزادی قره‌باغ باش»، «آقای علی‌اف به جای برگزاری رژه همجنس‌بازان به فکر آزادی زنان و دختران از چنگال ارمنی‌ها باش » خواستار پایان سیاست‌های ضددینی دولتمردان باکو شدند.

همچنین معترضان با تاکید بر آزادی زندانیان و فعالان دینی در کشور آذربایجان خواستار عبرت رئیس جمهور این کشور از عاقبت محمدرضا پهلوی، بن علی، مبارک و قذافی شدند و تاکید کردند که خوش رقصی رژیم لائیک آذربایجان برای رژیم صهیونیستی و غرب عاقبتی نخواهد داشت.

در پایان این تجمع بیانیه دانشجویان ارزشی دانشگاه های تبریز قرائت شد. در بخشی از این بیانیه ضمن اعلام حمایت از مواضع مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه به ویژه آیت‌الله مجتهدشبستری، بر پایان یافتن سیاست های ضدشیعی دولت باکو تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است: ما مردم تبریز امید داریم آقای الهام علی‌اف هشدار صریح و قاطعانه مردم تبریز را شنیده و با لغو مسابقات یوروِزه و رژه همجس بازان و همچنین آزادی تمامی زندانیان اعتقادی از جمله دکتر صمداف رییس حزب اسلامی این کشور و قطع رابطه با صهیونیست ها، در عمل نشان دهد که از جریان بیداری اسلامی و سرنوشت حاکمان مستبد عبرت گرفته است.

همچنین جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مردم متدین جمهوری آذربایجان خواهان عضویت در اتحادیه اروپا نیستند، چراکه ترکیه با همه امتیازاتی که به اروپا داده است، هنوز نتوانسته و نخواهد توانست به عضویت اتحادیه اروپا درآید.

گفتنی است، این تجمع که با حضور پرشور روحانیان و طلاب مدارس علمیه تبریز همراه بود، با شعارهایی چون «مرگ بر اسرائیل» و  آذربایجان شیعه‌سی قبوول اتمز ذلتی» پایان یافت./935/پ202/ج

ارسال نظرات