۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۳۰۵
امام جمعه زنجان:

هیچ بهانه‌ای در عمل نکردن به رهنمودهای رهبری پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ گونه عذر و بهانه‌ای برای عمل نکردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری پذیرفتنی نیست، گفت: دشمنان با تبلیغات گسترده خود علیه نظام جمهوری اسلامی قصد تخریب مراجع و مخدوش کردن نقش ولایت فقیه در ایران اسلامی را دارند.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار مدیران دستگاه‌های دولتی استان زنجان، اظهار داشت: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات گسترده‌ای را برای براندازی نظام ولایی ایران اجرایی کرده است.

وی با اشاره به اقدامات ضدایرانی دشمنان و برخی کشورهای وابسته به غرب در منطقه، تصریح کرد: دشمنان از سال‌ها قبل با تبلیغات گسترده خود علیه نظام جمهوری اسلامی قصد تخریب مراجع و مخدوش کردن نقش ولایت فقیه در ایران اسلامی را داشته و دارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظام اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به خوبی توانسته توطئه‌های دشمنان را خنثی کند، خاطر نشان کرد: همگان در تبعیت از ولایت فقیه مسؤولیم و هیچگونه عذر و بهانه‌ای در عمل نکردن به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پذیرفته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با تبریک سالروز میلاد فاطمه زهرا(س) تبیین مقام والای مادر، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) بانوی نمونه اسلام و الگوی تمام زنان عالم است، از این رو بایستی در ترویج سیره عملی آن حضرت بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم.

وی با تاکید بر رسالت مهم مدیران و مسؤولان فرهنگی نظام اسلامی در تبلیغ و ترویج مبانی اخلاقی و ارزش‌های دینی در جامعه، گفت: اگر قدر داشته‌های خود را بدانیم، دیگر به دنبال الگوهای غربی برای تبیین مبانی دینی نخواهیم بود، با وجود اسوه اخلاقی چون حضرا زهرا(س) دیگر نباید دچار گمراهی در امور فرهنگی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه نهج‌البلاغه جامع‌ترین کتاب پس از قرآن کریم محسوب می‌شود، افزود: جامع‌ترین مباحث اخلاقی از زبان امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه ذکر شده است و جوانان با مراجعه به این کتاب می‌توانند بسیاری از مباحث اخلاقی را فرا گیرند.

عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای مهم اخلاق ایجاد وحدت در جامعه است، اظهار داشت: باید در جامعه امروز توجه بیشتری نسبت به مسائل اخلاقی وجود داشته باشد، استفاده از معارف قرآنی در مباحث اخلاقی تاثیر بسیار ماندگاری در افراد خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات اخلاقی ویژه مدیران استان زنجان گفت: این دوره 12 جلسه‌ای با حضور اساتید اخلاق حوزه در دفتر امام جمعه زنجان برگزار می شود./935/202/ج
ارسال نظرات