۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۲۸۳۰۹
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی:

رعایت اصول زبان فارسی در نگارش کتاب ها از منویات رهبری است

خبرگزاری رسا ـ وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آیین پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران به حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته‌های ایشان در این بازدید، توجه به نگارش کتاب‌ها و رعایت اصول زبان فارسی بود.
رعایت اصول زبان فارسی در نگارش کتاب ها از منویات رهبری است آقا و وزير ارشاد


به گزارش خبرگزاری رسا، ظهر امروز آیین پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری، رییس بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، برخی روسای گذشته این نمایشگاه و تنی چند از اهالی قلم و رسانه‌ها برگزار شد.

در این مراسم وزیر ارشاد به عدم اجازه به تفکرات منحط در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه از همه جای جهان پذیرای آثار مختلف بود اما به آثار مخالف با موازین اسلامی و تفکرات ضد بشری و ضد اسلامی اجازه حضور در این نمایشگاه را ندادیم.

وی به حضور همگانی همه اقشار در این همایش فرهنگی اشاره کرد و افزود: از مردم عادی تا مقامات داخلی و خارجی و اهالی فرهنگ و ادب و قلم در این نمایشگاه شرکت کردند و این نشان از عظمت این همایش فرهنگی ادبی دارد.

حسینی به برخی از آمار این دوره از نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: ۴۶ درصد بازدیدکنندگان از تهران و ۵۴ درصد آن‌ها از شهرستان‌ها بوده‌اند که نشان از توجه خاص شهرستانی‌ها به کتاب و کتابخوانی دارد. در مجموع ۷۰ درصد بازدیدکنندگان هم از وضع نمایشگاه راضی بوده‌اند.

بیش از شش میلیون نفر از بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب بازدید کردند
پیش از وزیر ارشاد، بهمن دری به سخنرانی پرداخت و گفت: این دوره از نمایشگاه برخی تفاوت‌هایی با دوره‌های پیش دارد که یکی از آن‌ها بازدید بیش از شش میلیون نفر از آن است. برپا کردن سالن‌های یاس، ربع قرن جهاد فرهنگی و بیداری اسلامی هم جنبه‌های نمایشگاهی این دوره را تقویت کرده بود.

وی نمایشگاه کتاب را حرکتی بسیار بزرگ در کشور دانست و افزود: نمایشگاه کتاب جمعیت زیادی از کشور را در خود جای می‌دهد و این نشان از اهمیت آن دارد.

در ادمه این آیین از رؤسای پیشین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قدردانی شد؛ از هفت نفری که برای این آیین دعوت شده بودند صباح زنگنه، علی‌رضا برازش، محمدعلی شعاعی و محسن پرویز آمده بودند، اما احمد مسجدجامعی، محمدمهدی کرباسچی و احسان‌الله حجتی نیامده بودند.

در پایان از ناشران، غرفه‌ها و رسانه‌های برتر این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نیز تجلیل شد./928/د103/ن

ارسال نظرات