۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۳۱۲
امام جمعه شبستر:

ابعاد کامل شخصیت حضرت زهرا در جامعه تبیین نشده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: شناخت مقطعی و یا سلیقه ای از شخصیت والای حضرت زهرا(س) موجب شده تا ابعاد دیگر سیره آن حضرت مغفول واقع شود.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر
حجت‌الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) ترتیب یافت، اظهار داشت: نگاه تک بعدی به شخصیت آن بانوی مکرم اسلام و ائمه اطهار نمی تواند ما را در شناخت حقیقت وجودی آن بزرگواران یاری کند.

وی با بیان این که شناخت مقطعی و یا سلیقه ای از شخصیت والای حضرت زهرا(س) موجب شده تا ابعاد دیگر سیره آن حضرت مغفول واقع شود، گفت: ادب، اخلاق و رفتار حضرت فاطمه(س) در برخورد با پدر بزرگوارشان و چگونگی برخورد با حضرت علی(ع) و رفتار با فرزندان می تواند الگویی برای بانوان باشد.

حجت الاسلام محمدزاده با تاکید بر این که باید درس زندگی و عبودیت از حضرت صدیقه طاهره(س) گرفت، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگوی زندگی الهی در پرتوی تبعیت از ولایت است، به عبارت دیگر سیره ایشان الگویی شایسته‌ برای ادامه حیات بشری محسوب می شود.

امام جمعه شبستر افزود: آن بانوی مکرم اسلام نه تنها از جنبه همسری، بلکه با دیدگاه ولایت و امامت تابع امیر مؤمنان علی(ع) بودند، در طول زندگی هیچگاه موجبات آزردگی خاطر آن امام همام نشد و در حقیقت الگو سیره رفتار و زندگی فاطمه زهرا(س) نمونه کاملی از حیات طیبه است.

وی تصریح کرد: وقتی امام زمان(عج) که منجی عالم و نتیجه رسالت همه انبیاء از آدم تا به خاتم است، الگوی خویش را حضرت زهرا(س ) معرفی می‌کند، بی‌شک همه ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) قابل استفاده و در تمام شؤون خانواده و جامعه قابل نشر است و شایسته است، تدبیری صورت گیرد تا سیره زندگانی آن حضرت در کتب درسی مدارس تدریس شود.

حجت الاسلام محمدزاده خواستار ترویج فرهنگ فاطمی به صورت کاربردی در همه شؤون زندگی جامعه شد و افزود: تبیین اهداف، سیره و فرهنگ فاطمی برای جامعه به‌ویژه نسل جوان و بانوان لازم است، چرا که گسترش و پویایی این فرهنگ در سطح اجتماع سبب جلوگیری از انحراف و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی می‌شود./935/ت302/س
ارسال نظرات