۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۴۱۲
آیت الله شبستری:

مدارس علوم اسلامی صدرا گسترش یابند

خبرگراری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: وجود یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا برای تبریز خیلی کم است و این مدارس باید گسترش یابد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ساختمان دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرای تبریز روز گذشته با حضور آیت الله مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز افتتاح شد.

نماینده خبرگان رهبری در سخنانی با بیان این که گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا برای آمادگی دانش آموزان برای ورود به حوزه های علمیه ضرورت دارد، اظهار داشت: وجود تنها یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا برای شهر مذهبی مانند تبریز خیلی کم است.

وی با تاکید بر گسترش مدارس علوم اسلامی صدرا تصریح کرد: آشنایی جدی‌تر دانش آموزان با مبانی اصیل دینی نباید تنها در مدارس صدرا خلاصه شود، چراکه نظام اسلامی ایران در شرایط فعلی نیازمند دانشمندانی متخصص و در عین حال متعهد است.

نماینده ولی فقیه در تبریز اضافه کرد: مسؤولان مدارس جمهوری اسلامی باید این دو عبارت تخصص وتعهد را یک جا جمع کنند اما متاسفانه آنطور که شاید و باید به مسئله پرورش پرداخته نمی شود ولی در جمهوری اسلامی باید آموزش وپرورش توام باشند .

آیت الله شبستری با اشاره تحولات صورت گرفته در نظام آموزشی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: خوشبختانه آموزش نسبت به زمان طاغوت فرق کرده؛ اما هنوز با ایده آل ها فاصله داریم، چراکه هنوز آن گونه که باید به مسأله تربیت دینی در کنار تعلیم توجه جدی نشده است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه ها اظهار داشت: تعلیم در کنار تربیت معنای حقیقی خود را خواهد یافت، دبیران و معلمان مدارس نقش بسزایی در آشنایی دانش آموزان با ارزش های دینی بر عهده دارند.

امام جمعه تبریز در پایان با تقدیر از تلاش های اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در راه‌اندازی مدارس صدرا گفت: مکان قبلی این مدرسه چندان مکان مناسبی نبود ولی ساختمان جدید بسیار زیبا و مناسب است که جای قدردانی دارد.

گفتنی است، مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرای تبریز در مدت هفت ماه با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد رسال از حالت فرسوده به ساختمان جدید و کاملا مجهز تبدیل شد./935/پ203/س

ارسال نظرات