۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۵۱۹
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

روایات بستر مناسبی برای ایجاد گفتمان‌‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین علما با بیان این‎که طلاب حوزه علمیه با کسب علوم اهل بیت(ع) باید جلوی انحرافات را در جامعه بگیرند، گفت: باید احادیث و روایات در حوزه علمیه تبدیل به گفتمان روز جامعه شود.
نشست مدير حوزه علميه با نماينده ولي فقيه در کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست مدیر و معاونان حوزه علمیه کرمانشاه با حجت الاسلام والمسلمین مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، با موضوع بررسی راهکارهای ارتقای سطح آموزشی در حوزه علمیه روز گذشته در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علما با بیان این‎که طلاب حوزه علمیه با کسب علوم اهل بیت(ع) باید جلوی انحرافات را در جامعه بگیرند گفت: باید احادیث و روایات در حوزه علمیه تبدیل به گفتمان روز جامعه شود.

وی مسؤولیت بیداری نسل جوان و پاسخگویی به پرسش های آنان را بر عهده حوزه علمیه دانست و افزود: باید با فراهم کردن امکانات آموزشی زمینه را برای حضور هر چه بیشتر جوانان علاقه‎مند به حوزه علمیه فراهم شود.

گزارشی از روند نام نویسی در حوزه علمیه کرمانشاه

براساس این گزارش، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه، با ارائه گزارشی از داوطلبان ورودی به حوزه علمیه کرمانشاه گفت: شور و اشتیاق جوانان کرمانشاهی برای ورود به حوزه علمیه بسیار مطلوب است.

وی نام نویسی نزدیک به هفتصد نفر در آزمون ورودی حوزه علمیه استان کرمانشاه را قابل تقدیر دانست و گفت: از این تعداد داوطلب، پنجاه نفر لیسانس، دویست و هشتاد نفر دیپلم و سیصد و هشتاد نفر در مقطع سیکل بودند.

مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: این استان از لحاظ ثبت نام داوطلبان حوزه علمیه در مقطع لیسانس رتبه دوم پس از استان قم را دارا است.

حجت الاسلام موسوی با ابراز تأسف از کمبود فضای آموزشی حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: با توجه به این وضعیت توان پذیرش بیش از دویست داوطلب در حوزه های علمیه کرمانشاه میسر نیست./9463/پ202/ب

ارسال نظرات