۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۶۴۲
آیت‌الله نوری همدانی:

بسیج بازوی توانمند انقلاب و ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی بسیجیان را بازوان پرتوان انقلاب و ولایت فقیه توصیف کرد و گفت: بسیج در طول انقلاب دژ مستحکمی در برابر دشمنان بوده است.
 آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از رؤسای سازمان بسیج مستضعفین و مدیران هیأت رزمندگان اسلام سراسر کشور، با اشاره به ولایت مداری مردم ایران،‌ بصیرت و ولایت‌مداری آنان را ستود و افزود: بسیجیان بازوی مهم ولایت‌اند و به برکت پشتیبانی آنها است که ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به رابطه صمیمی بین مردم و مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری شخصیتی هستند که خدا عزیزشان کرده است، به همین دلیل تا این اندازه مهر و محبت ایشان در دل همه است و مردم در عرصه های مختلف این مساله را ثابت کرده اند.

این مرجع تقلید بسیجیان را دژ محکمی در برابر دشمنان انقلاب توصیف کرد و خطاب به آنان اظهار داشت: شما سرمایه بزرگی و شجره طیبه‌ای هستید که امام(ره) به یادگار گذاشته است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی آیات 111 و 112 سوره توبه را مرتبط با فرهنگ بسیج دانست و گفت: خداوند وعده داده کسانی که جان و مال خود را در دست گیرند و با اخلاص قدم بردارند بهشت را به آنها ارزانی می دارد و اگر انسان در این راه کشته شود نیز پیروز به حساب می آید.

وی شکرگزاری خدا، امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حدود الهی را از ویژگی‌های متبلور در سیره بسیجیان عنوان کرد و بیان داشت: اگر هدف شما در انجام کارها جلب خشنودی خدا باشد هر قدمی که برمی دارید عبادت محسوب خواهد شد.

این استاد برجسته درس خارج فقه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی بحرین، خطاب به حاکمان مستکبر این کشور، گفت: بدانید این مردم هرچه کشته بدهند در راه خود مصمم‌تر می‌شوند و در این مسیر با صلابت بیشتری به حرکت خود ادامه می دهند.

تقدیر از مواضع انقلابی آیت‌الله نوری همدانی

گفتنی است، در ابتدای این دیدار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین با قدردانی از مواضع انقلابی و روشنگرانه حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از انقلاب و ولایت فقیه، گفت: حمایت این مرجع تقلید از ولایت و مواضع شفاف ایشان در عرصه داخلی و خارجی برای همه ملت الگو است.
 
وی بیان داشت:‌مراجع و روحانیت پایبند به اسلام ناب هستند و در طول تاریخ پرچمدار و پیشرو بوده‌اند و مردم نیز همواره دنباله رو آنها بوده و هستند.

سردار نقدی با اشاره به فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های گوناگون، اظهار داشت: با اجرای طرح تربیتی در سراسر کشور سعی کرده‌ایم با حفظ بُعد نظامی خود در راستای بصیرت‌افزایی و معرفت دهی به بسیجیان گام های مؤثری برداشته و انتظار داریم بزودی شاهد آثار و برکات این طرح عظیم و ارزشمند در سطح جامعه باشیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی گسترده با همکاری بسیج طلاب و حوزه نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه، گفت: امسال بیش از یک میلیون دانش آموز را در غالب کاروان های زیارتی راهیان نور به مناطق جنگی اعزام کردیم که اثرات فراوانی در روح و جان آنها داشت و خوشبختانه خانواده‌ها و معلمان نیز از این طرح استقبال کرده‌اند. /928/پ202/ج

ارسال نظرات