۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۶۹۸
نماینده خبرگان رهبری:

الحاق بحرین به عربستان، استعماری مدرن به سبک عربی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی اظهار داشت: طرح الحاق بحرین به عربستان، استعماری مدرن به سبک عربی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به توطئه الحاق بحرین به عربستان سعودی اظهار داشت: فروش خاک بحرین به خاندان سعودی در ازای تضمین بقای آل خلیفه ننگی ابدی برای آل سعود و آل خلیفه در پی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که شعله‌ور شدن جرقه های بیداری اسلامی در بحرین، نگرانی شیوخ عرب منطقه وابسته به غرب را بیش از پیش افزایش داده است تصریح کرد: قطعا با اجرای توطئه الحاق بحرین به عربستان سعودی موج بیداری اسلامی دامن خاندان آل سعود را نیز خواهد گرفت.

امام جمعه مراغه با اشاره به تاریخ منطقه بحرین در سال های پیش از انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: بحرین در سال ۱۹۷۰ با توطئه ای انگلیسی و پس از موافقت شاه مخلوع ایران با برگزاری رفراندوم از خاک ایران جدا شد، البته رفراندومی که هرگز برگزار نشد.

وی با تشریح چگونگی تسلط اقلیت آل خلیفه بر مردم شیعه و سنی بحرین ادامه داد: خاندان آل خلیفه، خاندانی اهل حجاز و تبعیدی به جزیره بحرین که در آن دوران جزء استان بوشهر بود، هستند و با حمایت انگلیس بر بحرین تسلط پیدا کردند و در نهایت مدعی استقلال بحرین شدند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‎که طرح الحاق بحرین به عربستان، استعماری مدرن به سبک عربی است تصریح کرد: در شرایطی که مردم بحرین بیش از یک سال نسبت به وضعیت موجود در این کشور و شیعه‌کشی های گسترده تظاهرات شبانه روزی برگزار می کنند، این طرح توهینی آشکار به حقوق اولیه مردم این کشور است.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به بخش هایی از خطبه نماز جمعه مقام معظم انقلاب، در پاسخ به ادعای غرب و آمریکا مبنی بر دخالت ایران در مسائل بحرین اظهار داشت: ایشان فرمودند که در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه از مردم حمایت کردیم، لیکن در قیام مردم بحرین دخالتی نداشتیم که اگر دخالت می کردیم وضعیت آن کشور به صورت متفاوتی می شد.

وی با تأکید بر این‎که رسانه های کشورهای عربی با پیروی از سیاست های رسانه های غربی با عدم انعکاس وقایع بحرین، به دنبال تکرار توطئه انگلیسی در این کشور هستند افزود: طولی نخواهد کشید که موج بیداری اسلامی و اراده ملت های مظلوم منطقه، شیوخ مستبد و وابسته کشورهای عربی به غرب را سرنگون خواهد کرد./935/ت302/ب

ارسال نظرات