۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۸۳۵
نماینده خبرگان رهبری:

حقوق بشر در بحرین با گلوله و گاز اشک‏آور پاسخ داده می‏شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: توطئه الحاق بحرین به عربستان به حدی شرم‌آور بوده که کشورهای عربی و اعضای اتحادیه عرب هم آن را رد کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدراس علمیه شهر مراغه با اشاره به توطئه الحاق بحرین به عربستان اظهار داشت: این اقدام برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های حکومت آل خلیفه و دخالت عربستان در سرکوب مردم بحرین صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که این اتحاد از نقشه های شوم استکبار جهانی در منطقه برای مقابله با قدرت نفوذ معنوی ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: این اتحاد به حدی شرم‌آور بوده که کشورهای عربی و اعضای اتحادیه عرب هم آن را رد کرده اند، توصیه ما به حکام عرب منطقه به فکر تامین امنیت و رضایتمندی مردم منطقه باشند.

امام جمعه مراغه افزود: اگر دخالت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان، بحرین و عراق ادامه یابد، آتش زیر خاکستر مردم ایران شعله ور می شود، ملت ایران هر لحظه گوش به فرمان رهبری آماده مقابله با هر گونه فتنه دشمنان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود و ال خلیفه طی ماه های گذشته در بخش های مختلف کشور بحرین اظهار داشت: سران آمریکا و اروپا در حالی سخن از حقوق بشر و احترام به اراده ملت ها به زبان می آورند، که از اجرای همه پرسی در بحرین سرباز می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: در حال حاضر استکبار جهانی نه تنها مانع از همه پرسی در بحرین می شوند، بلکه انتخابات سالم در سوریه را تحت تاثیر قرار داده و با حمایت از شورشیان سبب اختلال در این انتخابات و برهم زدن امنیت آن کشور می شوند.

وی با بیان این‌که حقوق بشر برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی تا جایی ارزش دارد که اهداف آنان محقق شود، گفت: در برخی از کشورها مانند عربستان که از رای گیری هیچ خبری نیست و هر کاری با دستور پادشاه و ولیعهد انجام می شود، کسی به فکر حقوق بشر و نظر مردم در این کشورها نیست.

امام جمعه مراغه با ابراز تأسف از این‌که حقوق بشر در بحرین با گلوله و گاز اشک آور سربازان آل سعود و آل خلیفه پاسخ داده می شود، گفت: هم اکنون که انقلاب بحرین در حال به ثمر نشستن است، دشمنان اسلام در صدد اجرای دسیسه های خود علیه این انقلاب هستند و آل خلیفه و آل سعود مانند غلامی حلقه به گوش نقشه های آنها را بدون هیچ کم و کاستی اجرا می کنند./935/
پ202/س
ارسال نظرات