۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۹۱۶۴
مدیر حوزه علمیه بجنورد مطرح کرد؛

حلقه‌های طلبگی نیازمند حراست از فرهنگ نقد علمی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد با اشاره به فرهنگ نقد علمی در حوزه‌های علمیه ابراز داشت: فرهنگ نقد و مباحثه در حلقه‌های درون حوزوی از قدیم متداول بوده و هست و باید با توجه به مسائل روز و جدید جامعه، به مسائل پرداخت تا بتوان راه حل مناسبی یافت.
حلقه‌های طلبگی نیازمند حراست از فرهنگ نقد علمی
حجت الاسلام علی اصغر ایزدی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بجنورد، در گفت‌و‌گو خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت انگیزه‌های معنوی و اخلاقی در سطوح مختلف حوزه‌ها خاطر‌نشان کرد: مسائل معنوی و اخلاقی مساوی با وجود حوزه است، زمانی حوزه وجود دارد که اساسش تقوا باشد.

حجت الاسلام ایزدی درباره نهادینه‌کردن جایگاه تخصصی و علمی قرآن در حوزه‌ها گفت: با گنجاندن علوم قرآن در متون سالیانه درسی و در اولویت قرار‌دادن آموزش قرآن و علوم قرآنی می‌توان به این مسأله جامه عمل پوشاند.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل نقد و مباحثه در حلقه‌های درون حوزوی بیان داشت: فرهنگ نقد و مباحثه در حلقه‌های درون حوزوی از قدیم متداول بوده و هست و باید با توجه به مسائل روز و جدید جامعه، به مسائل پرداخت تا بتوان راه حل مناسبی یافت. همچنین ارتقای کیفی نقش استادان در روند تحول حوزه و تربیت علمی‌، معنوی طلاب بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام ایزدی در پایان سخنانش با اشاره به کمبود استاد در شهرستان اظهار داشت: مراکز بزرگ حوزه علمیه در این باره پاسخ‌گوی شهرستان‌ها نیستند و کمبود استاد در شهرستان‌ها ملموس است. انتظار است این مسأله از سوی مراکز بزرگ حوزوی برطرف شود./966/پ202/س
ارسال نظرات