۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۱۹۲
سید حسن نصرالله:

دولت برای آزادی ربوده‌شدگان لبنانی اقدام کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان ضمن محکوم کردن اقدام شبه‌نظامیان مسلح سوری در ربودن سیزده تبعه لبنان، خویشتن‌داری و اقدام سنجیده در این زمینه را خواستار شد.
سيد حسن نصرالله



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز گذشته طی سخنانی ضمن محکوم کردن اقدام شبه‌نظامیان مسلح سوری در ربودن سیزده تبعه لبنان، تصریح کرد: این وظیفه دولت لبنان است که اطمینان حاصل کند، افراد ربوده شده به سلامت به کشور بازخواهند گشت.

وی افزود: ما شب و روز تلاش می‌کنیم تا این عزیزان نزد ما برگردند. دولت و کشور لبنان وظیفه دارند در راه آزادی این ربوده‌شدگان فعالیت کند.

وی همچنین درباره اوضاع و خشونت‌های اخیر در لبنان نیز از مردم این کشور خواست آرامش خود را حفظ کنند و اعلام کرد: هیچ‌کس نباید به خشونت متوسل شود.

نصرالله گفت: مسدود کردن راه‌ها یا انجام اقدامات خشونت‌آمیز از سوی هیچ ‌کس قابل قبول نیست.

شبه نظامیان مسلح مخالف دولت سوریه ۱۳ تبعه لبنان را در نزدیکی شهر اعزز در مرز سوریه با ترکیه ربوده‌اند. این افراد پس از زیارت اماکن متبرکه شیعیان در ایران در حال بازگشت به لبنان بودند.

بر اساس گزارش‌ها شبه نظامیان مسلح پس از ربودن اتوبوس حامل زائران لبنانی، زنان را آزاد کردند و مردان را با خود بردند. هنوز اطلاعات بیشتری درباره محل نگهداری ربوده‌شدگان منتشر نشده است.

درحالی که غرب و مخالفان، دولت سوریه را به دخالت در کشتارها متهم می‌کنند، دمشق گروه‌های تروریستی مسلح را عامل شورش‌ها و خراب‌کاری‌ها می‌داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می‌شوند.

این در حالی است که سوریه ضمن موافقت با اجرای آتش‌بس به عنوان بخشی از طرح صلح شش ماده‌ای کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در ماه مارس از دوازده آوریل این آتش‌بس را به اجرا گذاشته است.

اگر چه نخستین گروه ناظران سازمان ملل پانزده آوریل به سوریه وارد شدند اما ناآرامی‌ها در این کشور افزایش یافته است./902/د102/ک


ارسال نظرات