۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۹۲۲۸
امام جمعه مراغه:

بیداری اسلامی ثمره صدور معنوی انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: تداوم روند نهضت بیداری اسلامی همان صدور معنوی و فرهنگی آرمان انقلاب اسلامی ایران است که در خون جوانان غیور جهان جاری شده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تاکید بر تبیین حقایق دوران دفاع مقدس به نسل جوان جامعه اظهار داشت: بایستی در معرفی عظمت عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، از شعارزدگی پرهیز شود.

وی با بیان این‌که تبیین حقایق جنگ، نسل آینده‌ساز کشور را بیش از گذشته نسبت به حماسه سوم خرداد آشنا خواهد کرد، گفت: نسل جوان باید بداند که چه دولت هایی از رژیم بعث عراق حمایت می کردند و رزمندگان ایران اسلامی چگونه با دستانی خالی و تنها با توکل به خداوند متعال و تبعیت ولایت توانستند خاک اشغال شده کشور را آزاد کنند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که ذلیل نشان دادن دشمن، ظلم بزرگی در شجاعت، ایثارگری و شهادت‌طلبی رزمندگان ایرانی است، افزود: متاسفانه برخی فیلم های دفاع مقدس، سربازان عراقی را چنان ذلیل نشان می دهند که گویا رزمندگان ایرانی کاری بسیار ساده در جبهه‌ها داشتند.

وی با تاکید بر این‌که مظلومیت شهدای جنگ تحمیلی هنوز به صورت کامل تبیین نشده است، تصریح کرد: امروز به برکت خون پاک هزاران شهید دوران دفاع مقدس، شاهد خیزش و نهضت بیداری اسلامی امت اسلامی در سرتاسر جهان به خصوص در منطقه خاورمیانه هستیم که این نهضت بیداری قطعا از ثمرات ارزشمند فتح خرمشهر است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که آزادی سازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران و دوران هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: سوم خرداد گنجینه حماسی و تربیتی ملت ایران بود، امروز برای تداوم ارزش های انقلاب اسلامی نیازمند ترویح فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران هشت سال دفاع هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: تداوم روند نهضت بیداری اسلامی همان صدور معنوی و فرهنگی آرمان انقلاب اسلامی ایران است که در خون جوانان غیور جهان جاری شده است، امروز روحیه ایستادگی و مقاومت رزمندگان ایران اسلامی در فتح خرمشهر در وجود جوانان مسلمان برای مقابله با دیکتاتورهای وابسته و خودفروخته غرب تجلی یافته است.

وی با تاکید بر این‌که خرمشهر با ابزار مادی آزاد نشد گفت: آزاد سازی خرمشهر به علت موقعیت بندری خود و داشتن اهمیت از نظر سوق الجیشی و اقتصادی و آبادان به دلیل برخورداری از شریان حیاتی و اقتصادی کشور، حائز اهمیت بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات