۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۳۶۶
وزیر نفت:

تحریم نفت ایران در بازار جهانی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ وزیر نفت از توسعه میدان‌های نفتی با تکیه بر میدان‌های نفت و گاز مشترک تا پایان سال 91 خبر داد و تحریم نفت ایران در بازارهای جهانی را امکان پذیر ندانست.
رستم قاسمي وزير نفت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رستم قاسمی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت و با بیان این‌که دشمن هیچ‌گاه از دسیسه علیه انقلاب باز نایستاده است، اتکا به هدایت رهبر معظم انقلاب را سبب پیروزی در میدان‌های مختلف دانست.

وی در ادامه شرط پیروزی در جنگ اقتصادی دشمن را سربازی بی‌چون و چرای مقام معظم رهبری و حلقه زدن دور این ستون و خیمه انقلاب عنوان و اظهار کرد: هر کسی از کشتی انقلاب که سکاندار آن مقام معظم رهبری است پیاده شود، غرق خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته پس از دوران جنگ تحمیلی و اقدامات اساسی انجام شده در صنایع مختلف، از نفت و گاز به عنوان یک مزیت در کشور یاد کرد و افزود: دشمنان به دنبال ذخایر عظیم نفت و گاز کشور هستند و امروز این انرژی در موتور محرکه اقتصاد جهان و مزیت منحصر به فرد در ایران است.

وی همچنین به آماده شدن برنامه طرح تحول صنعت نفت در سال گذشته اشاره کرد و با بیان این‌که سند راهبردی صنعت نفت و گاز آماده شده است، گفت:‌ ما به شاخص‌های سند چشم‌انداز بیست ساله نزدیک شده‌ایم و با عنایت خاص مقام معظم رهبری در سال 91 گام بزرگ و اساسی در صنعت نفت کشور برخواهیم برداشت.

قاسمی بر ضرورت توسعه میدان‌های نفتی با تکیه بر میدان‌های نفت و گاز مشترک تأکید کرد و ابراز داشت: به رهبر معظم انقلاب قول داده‌ایم تا پایان سال 91 تکلیف همه میدان‌های مشترک مشخص، فعالیت در این میدان‌ها شروع شود و ظرفیت تولید کشور در نفت و گاز افزایش پیدا کند.

وی افزود: دشمن تحریم‌های خود را بر جلوگیری از تولید و توسعه صنعت نفت و گاز کشور و مختل کردن بازار نفت ایران متمرکز کرده است، اما به لطف خداوند و با کار و تلاش صنعتگران کشور، امروز هیچ کمبودی برای توسعه صنعت نفت کشور وجود ندارد و بیشتر کالاهای فنی و تخصصی از سوی سازندگان داخلی در حال ساخت است.

وزیر نفت با اشاره به توانمندی پیمانکاران ایرانی در ساخت تجهیزات نفت، پالایشگاه و پتروشیمی در صنایع بالادستی و پایین دستی و عدم نیاز به پیمانکاران خارجی، افزود: در توسعه نفت کشور هیچ نیازی به دیگران نداریم، به خودکفایی کامل در صنعت نفت خواهیم رسید و تردیدی نداریم که نفت به معنای واقعی باید ملی شود.

وی با بیان این‌که پس از تحریم نفت ایران از سوی اروپایی‌ها، قیمت آن افزایش یافت و بازار نفتی جهان متزلزل شد، تحریم نفت ایران در بازار جهانی را امکان‌پذیر ندانست و گفت: تردیدی وجود ندارد که با تلاش و اتحاد در میدان‌های سخت، در این جنگ اقتصادی به پیروزی نائل می‌شویم. /920/پ202/ج

ارسال نظرات