۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۴۰۳
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(30)

خبر سازی رسانه آمریکایی یک روز پس از اتمام مذاکرات بغداد

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس مدعی شد که ایران در سایت فردو اورانیوم به میزان 27درصد غنی سازی می کند.
آسوشيتد پرس

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در حالیکه فقط یک روز از مذاکرات ایران و گروه 1+5 و دستاوردهای آن می گذرد، با استناد به سخنان یک دیپلمات در مقر آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین که ظاهرا نخواسته نامش فاش شود مدعی شد: بازرسان آژانس در سایت زیر زمینی فردو، اورانیم غنی شده به میزان 27 درصد را کشف کردند.

این منبع ناشناس در ادامه نیز خاطر نشان کرد که این کشف حتما حاکی از آن نیست که ایران بطورمخفیانه ظرفیت های غنی سازی اورانیوم را افزایش می دهد بلکه ممکن است ناشی از اشتباه فنی باشد و متخصصان آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال تخقیقات در این زمینه هستند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس افزود: خبر کشف آثار اورانیوم غنی شده تا 27 درصد در گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته ای ایران گنجانده خواهد شد.

آسوشیتدپرس یادآور شد: آژانس روز 9 ژانویه 2012 میلادی رسما تایید کرد که ایران غنی سازی اورانیوم تا سطح 20 درصد را در سایت فردوآغاز کرده است.

در ادامه این خبر آمده است: در سایت زیر زمینی فردو که در آنجا اورانیوم رسما تا درجه 20 درصد غنی سازی می شود، ساخت تمام مواد هسته ای تحت نظارت آژانس قرار دارد.

کارشناسان معتقدند که این ادعا وخبرسازی برای تحت الشعاع قرار دادن دستاوردهای ایران در مذاکرات بغداد است که از سوی رسانه های غربی مطرح و به آن دامن زده می شود.

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا امروز جمعه اعلام کرد وندی شرمن نماینده این کشور در مذاکرات بغداد برای رایزنی با مقامات اسرائیلی درباره اوضاع منطقه بلافاصله پس از اتمام نشست 1+5 و ایران به سرزمینهای اشغالی سفر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: شرمن در سفر به سرزمینهای اشغالی بر تعهدات پایدار آمریکا در قبال امنیت رژیم صهیونیستی تاکید می کند./902/ت302/ک

 

ارسال نظرات