۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۲۹۴۸۵
سال گذشته؛

18 هزار جزء قرآن در کشور تصحیح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم از فعالیت60 مصحح قرآنی در کشور خبر داد و بیان داشت: سال گذشته حدود 18 هزار جزء قرآن تصحیح شده است.
مهدي قره شيخ لو، رييس سازمان دارالقرآن کريم کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن کشور، عصر روز گذشته در اختتامیه جشنواره قرآنی صراط‌المستقیم که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین، برگزار شد از راه اندازی مراکز تخصصی قرآنی در 29 استان کشور خبر داد و گفت: این مراکز تخصصی قرآنی با هدف شناسایی نخبگان قرآنی و برگزاری کلاس‌های قرآنی تأسیس می‌شود و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مرکز در این استان خواهیم بود.

وی با بیان این که ارائه مجوز برای تأسیس مؤسسات قرآنی در کشور نیز زیر نظر سازمان دارالقرآن کشور است، گفت:‌ در حال حاضر بیش از هزار و 700 مؤسسه قرآن کریم در کشور مشغول به فعالیت هستند که به ارائه خدماتی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف می‌پردازند.

رییس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به توان و ظرفیت بالای چاپ قرآن کریم در کشور گفت: همه واردات قرآن و تابلوهای قرآنی از کشور‌هایی نظیر چین ممنوع  اعلام می‌شود. 

قره‌شیخلو خاطرنشان کرد: دارالقرآن کشور وظیفه دارد در زمینه چاپ و نشر قرآن کریم پس از مطالعه، بررسی دقیق و تایید صحت مطالب و درستی چاپ، اجازه نشر آن را صادر کند که تا کنون توانسته بیش از پنج هزار قرآن را بررسی و مجوز چاپ آن را صادر کند.

وی همچنین از فعالیت60 مصحح قرآنی در کشور خبر داد و بیان داشت: سال گذشته حدود 18 هزار جزء قرآن تصحیح شده است.

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص نیم درصد بودجه ادارات به فعالیت‌های قرآنی کشور، ادامه داد: این اعتبار درحال حاضر هنوز به دستگاه‌ها ابلاغ نشده است و امید است که تا پایان سال بتوانیم این اعتبار را به فعالیت‌های قرآنی برسانیم.

قره‌شیخلو همچنین از افزایش 30 درصدی اعتبار فعالیت های قرآنی در سال 91 خبر داد و گفت: با این افزایش به طور حتم برنامه های گسترده قرآنی در کشور اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته انجمن خیریه قرآنی با شعار هر ایرانی یک خیر قرآنی آغاز به کار کرد که در این زمینه اگر یک درصد از مردم کشور عضو این انجمن شده و ماهانه هزار تومان به آن کمک کنند، درآمدی عظیم برای فعالیت‌های قرآنی در کشور کسب می‌شود.

رییس سازمان دارالقرآن کشور خاطرنشان کرد: تجارت دنیایی مانند شمشیر دو لبه است ولی تجارت قرآنی، همه سود است و باید فرزندانمان را از کودکی با این تجارت الهی آشنا کنیم.

وی اظهار داشت: مطابق بر آیات قرآن، کسانی که قرآن تلاوت می‌کنند، نماز به پا می‌دارند و در آشکار و نهان در راه خدا انفاق می‌کنند، جزء افرادی هستند که از این تجارت همراه با سود بسیار بهره می برند و هیچ‌گاه زیان نمی‌بینند.

رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم افزود: دولت در سال گذشته برای نخستین‌بار بودجه نیم درصد فعالیت‌های قرآنی را محقق کرد که امیدواریم در سال 91 شاهد تحقق آن باشیم.

قره شیخلو ادامه داد: همان‌طور که مردم در ماه محرم بدون نامه و بخشنامه، صد‌ها میلیارد تومان برای مجالس امام حسین (ع) هزینه می‌کنند، باید همین اتفاق در ماه رمضان نیز با برپایی تکیه‌های قرآنی رخ دهد و شاهد نفوذ آثار نورانی این کتاب الهی در همه خانواده ها باشیم.

وی، ولایت و ائمه اطهار (ع) را روح قرآن برشمرد و افزود: اگر قرآن و اهل بیت (ع) از یکدیگر جدا شوند، روح قرآن در غربت قرار می‌گیرد و این همان هدف اصلی دشمنان اسلام است که آن را دنبال می‌کنند.

قره شیخلو با اشاره به این که قرآن و عترت باید در کنار یکدیگر در جامعه مورد توجه و دقت بیشتری قرار گیرند، زیرا دشمنان نمی‌خواهند قرآن به معنای واقعی‌اش در میان مردم رواج پیدا کند گفت: قرآن جامع همه کتب و ادیان الهی است که بر آخرین پیامبر گرامی اسلام نازل شده و باید روح آن در جامعه رواج پیدا کند.

احمد عجم، استاندار قزوین نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل شورای عالی قرآن در استان قزوین، عنوان کرد: شورای عالی قرآن متشکل از اداره‌کل‌های تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، سازمان صدا و سیما، بسیج و نمایندگان آموزش عالی با محوریت سیاست‌گذاری متمرکز در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در حال فعالیت است.

وی افزود:حرکت در مسیر توسعه قرآن باید واحد باشد، زیرا یکی از آفت‌های فعالیت‌های فرهنگی عدم سیاست‌گذاری متمرکز است،باید در مباحث فرهنگی، سیاست‌گذاری متمرکز و اجرای متعدد را در دستور کار قرار داد.

عجم با بیان این که باید مفاهیم قرآنی را در جامعه آموزش، انتقال و عملیاتی و اجرایی کرد، گفت: دولت نهم و دهم، نخستین دولتی است که بودجه‌ای را هر چند ناچیز برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده است و بودجه نیم درصد از دستگاه‌های اجرایی فرصتی برای خدمت به قرآن و خدمت‌گذاران به قرآن از سوی دولت خدمت‌گذار است./950/پ203/ب

ارسال نظرات