۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۲۹۵۰۲

دوره آموزشی ائمه جماعات آذربایجان‌شرقی برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ کارگاه مهارت های بیان تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد آذربایجان‌شرقی به همت دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و با مشارکت مرکز تخصصی تفسیر قم برگزار می شود.
دوره آموزشي


محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کارگاه مهارت های بیان تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد آذربایجان‌شرقی به همت کانون فرهنگی هنری طفلان مسلم (کانون تخصصی قرآن) و با مشارکت مرکز تخصصی تفسیر قم برگزار خواهد شد.

وی توسعه ارتباط و انس با تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، تقویت و تربیت کادر متخصص تفسیر قرآنی، توسعه فرهنگ قرآنی درکانون ها و مساجد و همچنین تکمیل و ارتقای طرح تلاوت نور را از جمله اهداف این کارگاه برشمرد و تصریح کرد: این دوره به صورت حضوری به مدت 44 ساعت آموزشی زیر نظر حجت الاسلام کلباسی برگزار می شود.

هادی‌نیا برگزاری کارگاه های مهارت های بیان تفسیر، توسعه فرهنگ تفسیر و فن ترجمه در مساجد کشور به عنوان یک طرح ملی، توسعه فرهنگ آموزش تفسیر به ائمه جماعات و ایجاد شبکه مفسران مساجد و یکسان سازی آموزشی طرح تفسیر مساجد را از دیگر اهداف این دوره آموزشی اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که ائمه جماعات و مربیان پس از شرکت در این دوره، طرح تفسیر روزانه در مساجد را به اجرا در می آورند افزود: محتوای آموزشی دوره؛ مهارت های بیان تفسیر روزانه قرآن کریم طبق برنامه مرکز تخصصی تفسیر قم است که طی روزهای 10 تا 12 ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود.

هادی‌نیا با بیان این که 50 نفر از ائمه جماعات و مربیان قرآنی کانون های مساجد آذربایجان شرقی پس از حضور در کلاس های نظری و عملی در آزمون پایان دوره شرکت می کنند گفت: روش های تفسیر، اصول و مبانی تفسیر، قالب های عرضه تفسیر، روش دسته بندی موضوعی، لغزش در ترجمه، جذاب سازی کلاس، روش کلاس‌داری، قرآن و کودک از جمله موضوعات پیش بینی شده برای طرح در این دوره هستند.

گفتنی است، پیش از این کارگاه بیان شیوه تفسیر آسان قرآن کریم با حضور آیت الله مجتهدشبستری و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شده بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات