۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۲۹۵۵۷
نماینده خبرگان رهبری:

نگاه به وحدت در مرزبندی‎های سیاسی نیاز امروز حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: آنچه در مرزبندی‌های سیاسی باید مورد توجه قرار گیرد، همدلی و وحدت در عین کثرت عقاید و نظرات است که اگر این مسأله به دعوا و عداوت و کینه‌توزی تبدیل شود در حقیقت گام نهادن در مسیر دشمن است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در یادواره شهدای منطقه گلمغان اردبیل که در مسجد رسول‌الله(ص) برگزار شد، اظهار داشت: اولین و مهمترین سفارش شهدا از ملت، اصرار و پافشاری بر اصل ولایت فقیه است چرا که اعتقاد به ولایت اعتقاد به رسالت، توحید و معاد است.

وی با تأکید بر این‌که جز رهبری صالح نمی‌تواند جامعه را به صاحب سعادت و حیات واقعی برساند، تصریح کرد: برای شناخت اهداف شهدا باید ابتدا خود را بشناسیم و با خودشناسی است که مسیر خداشناسی و قدم گذاشتن در راه عزتمند شهیدان و ایثارگران را درک و فهم می‌کنیم.

امام جمعه اردبیل بزرگ‌ترین افتخار شهدا را جنگ در اثبات حقانیت نظام اسلامی و شناخت و بصیرت در باب ولایت دانست و افزود: شهدا با علقه‌های معنوی و عاطفی نه برای کسب ریاست و مقام و ملک دنیا عازم جبهه‌ها شدند؛ بلکه تنها با قرآن معامله کردند و این کتاب رحمت و هدایت را بزرگ‌ترین پشتوانه حرکتی خود قرار دادند.

وی احساس مسؤولیت‌ و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و همچنین توجه به عدالت به عنوان فلسفه حکومت اسلامی را از دیگر پیام های شهدا دانست و گفت: آنچه در مرزبندی‌های سیاسی باید مورد توجه قرار گیرد، همدلی و وحدت در عین کثرت عقاید و نظرات است که اگر این مسأله به دعوا و عداوت و کینه‌توزی تبدیل شود در حقیقت گام نهادن در مسیر دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: بسیاری از معضلات اجتماعی با گسترش فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری مرتفع خواهد شد، البته جایگاه و شأن شهدا نباید تنها در برگزاری چند یادواره گرامیداشت خلاصه شود، افکار و اندیشه های شهدا باید در زندگی آحاد جامعه جاری باشد.

وی از شهدا با عنوان آبروی مردم ایران و انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: بر اساس آیات و روایات وارده، حیات واقعی در رسیدن به مقام شهادت است، منزلت شهید آنقدر ارزشمند است که شاید بتوان با برگزاری صدها کنگره و مراسم بتوان تنها بخشی از حق آنان را به شایستگی ادا کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شهدا را جزء بهترین بندگان مقرب الهی دانست و تصریح کرد: شهدای ایران اسلامی جزء مظلوم ترین شهدای تاریخ هستند، چراکه با دستانی خالی سال ها مقابل دنیای کفر ایستادگی کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

امام جمعه اردبیل با بیان این که وجه تمایز شهدای ایران اسلامی در فرمانبری از ولایت فقیه خلاصه می شود، افزود: شهدای ما به فرماندهی کسی که نیابت حضرت ولی عصر(عج) را داشت وارد عرصه جهاد شدند، سال ها زمان نیاز است تا مربیان و معلمان این چنین افراد را پرورش و تحویل جامعه دهند./935/پ202/س
ارسال نظرات