۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۲۹۵۶۰
از سلسله نشست‌های نقد کتاب؛

نشست نقد کتاب «راهنمای تحقیق» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد نشست‌های مدرسه علمیه عالی نواب مشهد گفت: نشست نقد و بررسی کتاب «راهنمای تحقیق با اقتباس از نگرش اسلام به علم و هستی» نوشته حجت‌الاسلام حمید واسطی استاد حوزه و پژوهشگر علوم اسلامی، برگزار می‌شود.
نقد کتاب


حجت‌الاسلام حسن علیزاده، مسؤول واحد نشست‌های علمی مدرسه علمیه عالی نواب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «من می‌خواهم از اهل فکر، قلم، کتاب و کسانی که به کتاب اهمیت می‌دهند خواهش کنم که به نقد کتاب بپردازند».

وی افزود: استاد شهید علامه مرتضی مطهری در کتاب «اسلام و مقتضیات زمان» در معنای نقد می‌نویسد: «به طور کلی برای هر انسانی لازم است که دارای فکر نقادی باشد. قوه نقادی و انتقاد کردن به معنای عیب گرفتن نیست. معنای انتقاد، یک شیء را در محک قرار دادن و به وسیله محک زدن به آن، سالم و ناسالم را تشخیص دادن است. مثلاً انتقاد از یک کتاب معنایش این نیست که حتماً باید معایب آن کتاب نمودار بشود، بلکه باید هرچه از معایب و محاسن داشته باشد، آشکار بشود».

حجت‌الاسلام علیزاده توضیح داد: بنابراین می‌توان گفت: نقد، تشخیص سره از ناسره، تمایز نقاط قوت از ضعف و آشکار کردن درست و واقعی از مسأله ای نادرست و غیرواقعی است.

وی افزود: واحد نشست‌های علمی مدرسه علمیه عالی نواب در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و با توجه به اهمیت مسأله نقد کتاب، سلسله نشست‌های نقد کتاب را با اهدافی همچون رشد و بالندگی فن نقد کتاب، تشویق منتقدان و ایجاد رقابت سالم و سازنده در فضای نقد علمی در حوزه کتاب، ارتقای سطح کیفی منابع مکتوب کشور از طریق گسترش نقد و غیره برگزار می‌کند.

مسؤول واحد نشست‌های مدرسه علمیه عالی نواب در پایان گفت: نشست نقد و بررسی کتاب «راهنمای تحقیق با اقتباس از نگرش اسلام به علم و هستی» نوشته حجت‌الاسلام حمید واسطی استاد حوزه و پژوهشگر علوم اسلامی با حضور دکتر شعبانی ورکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد و استاد فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان ناقد، برگزار می‌شود.

گفتنی است این نشست، پنج‌شنبه 11 خرداد، ساعت 30/9، در سالن کنفراس‌های مدرسه علمیه عالی نواب مشهد واقع در بالا خیابان، جنب حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود./932/ت302/ب

ارسال نظرات