۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۹۶۹۳
نماینده خبرگان رهبری:

آیین اعتکاف در سایه انقلاب اسلامی احیا شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: امروز در سایه انقلاب اسلامی آیین اعتکاف احیا شده؛ از این رو همگان بایستی برای شرکت در این مراسم معنوی و بهره‌مندی از برکت معنوی ماه رجب تلاش کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری سنت حسنه اعتکاف شهر مراغه اظهار داشت: اعتکاف بهترین وسیله برای رسیدن به قرب الهی است.

وی با بیان این‌که ایام البیض فرصتی برای طلب رحمت و مغفرت از خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: اعتکاف زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به مسیر حق الهی است، فرصتی که انسان در سایه جهاد با نفس می تواند مراتب عالی عبودیت را طی کند.

امام جمعه مراغه اعتکاف را از سنت های رسول خدا(ص)، معصومین(ع) و همه پیغمبران الهی دانست و گفت: امروز در سایه انقلاب اسلامی، این سنت حسنه احیا شده و همگان بایستی برای شرکت در این مراسم معنوی و بهره‌مندی از برکت معنوی ماه رجب تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این که در اعتکاف، انسان به جهاد با نفس، مادیات و جهان بیرونی می‎پردازد، خاطرنشان کرد: انسان در این سه روز با فاصله گرفتن از مادیات، پرداختن به معنویات و صیقل روح خود، با دنیای جدیدی آشنا می شود که مانند پرواز و تعالی روح است.

وی، اعتکاف را فرصت‌ ویژه ای برای تدارک جبران عقب ماندگی ها و کاستی ها در رسیدن به تکامل و رشد معنوی دانست و گفت: استقبال پرشور جوانان برای شرکت در این سنت حسنه و معنوی نشان از گرایش عمومی نسل جوان به شعائر اسلامی و ارزش‏های دینی و معنوی است.

همچنین حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه، با ارائه گزارشی از فعالیت ستاد اعتکاف این شهرستان در سال‌های گذشته اظهار داشت: میانگین سنی شرکت کنندگان در اعتکاف شهرستان مراغه تا کنون 20 تا 26 سال بوده است.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته نزدیک به یک هزار مراغه‌ای در سنت حسنه اعتماف حضور داشتند، گفت: سال گذشته 46 درصد از شرکت کنندگان برای بار اول در این مراسم معنوی حضور داشتند که نام‌نویسی از عموم خواهران و برادران برای شرکت در این مراسم معنوی در سال‎جاری هنوز ادامه دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات