۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۹۷۳۲

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه پژوهش‌های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه پژوهش‌های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت(ع) گفت: تا کنون این مؤسسه بیش از20 کتاب در زمینه آشنایی با احکام اسلامی منتشر کرده که دوره پنج جلدی زندگی در پرتو نور احکام به همت طلاب مدرسه علمیه شهیدین و زیر نظر حجت‌الاسلام فلاح زاده تهیه و تنظیم شده و این کتاب به گونه‌ای است که همه مکلفان بتوانند با استفاده از آن وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.
حجت‌الاسلام صادق زيّني لشکاجاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صادق زیّنی لشکاجانی، مسؤول مؤسسه پژوهش‌های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت(ع) با اشاره به ضرورت و اهمیت یادگیری احکام به ویژه برای جوانان و خانواده‌ها گفت: مؤسسه اتشاراتی راه اهل بیت(ع) از پنج سال پیش با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرده و طرح‌های مختلفی را در زمینه یادگیری هرچه بهتر احکام اسلامی ارائه داده است.

حجت‌الاسلام زیّنی تهیه و توزیع کتاب‌های تبلیغی، نشر کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی برای سنین مختلف، تأسیس بانک اطلاع رسانی تبلیغی برای کمک به مبلغان و معلمان و نشر مجله تبلیغی برای مبلغان را از رویکردها و اهداف این موسسه برشمرد و عنوان کرد: به سبب مشکلات و کمبودهای مالی در حال حاضر این مؤسسه کار تهیه و توزیع کتاب‌های تبلیغی را در دستور کار دارد و در بقیه موارد اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

مسؤول مؤسسه پژوهش‌های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت(ع) با بیان اینکه تا کنون این مؤسسه بیش از 20 کتاب در زمینه آشنایی با احکام اسلامی منتشر کرده است، ابراز داشت: دوره پنج جلدی زندگی در پرتو نور احکام به همت طلاب مدرسه علمیه شهیدین و زیر نظر حجت‌الاسلام فلاح زاده تهیه و تنظیم شده و به گونه‌ای است که همه مکلفان بتوانند با استفاده از آن وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.

حجت‌الاسلام زیّنی همچینین افزود: در این مجموعه 1280 سؤال تستی به همراه سی دی آموزشی قرار دارد تا مکلفان با استفاده از فیلم، تصاویر، انیمیشن و نمودار بتوانند با احکام فقهی بهتر آشنا شوند.

مسؤول مؤسسه راه اهل بیت(ع) ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک مجموعه زندگی در پرتو نور احکام ویژه مقطع‌های دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشجویان را در دست اقدام داریم.

وی در ادامه با اشاره به روایات بر ضرورت آموزش احکام اسلامی برای هر مسلمانی تأکید کرد و گفت: سی دی‌های آموزشی و کتاب‌های احکام یکی از بهترین روش‌های آموزشی برای خانواده‌ها است تا در کمترین زمان ممکن بتوانند با احکام ویژه خود آشنا شوند.

حجت‌الاسلام زیّنی تألیف کتاب زبان سوره‌ها که با سبکی جدید سوره‌های قرآن را به خوانندگان آموزش می‌دهد از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه عنوان کرد و ابراز داشت: در این کتاب سعی شده است به روشی شیوا و ساده نکات برجسته آیات مانند؛ معرفی اجمالی سوره، فضیلت و شأن نزول سوره را به مخاطب نشان دهد.

مسؤول مؤسسه پژوهش‌های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت(ع) به کتاب‌های در دست انتشار این مؤسسه اشاره کرد و گفت: کتاب الگوهای زندگی علما و ائمه اطهار(ع) در حال چاپ است و به تبیین سیره اهل بیت(ع) و علما می‌پردازد که قابل استفاده برای جوانان و حتی اساتید و معلمان است.

وی کتاب عارف سازی و معرفت سوزی نقدی بر ادعاهای مرحوم رجبعلی خیاط، نوشته حجت‌الاسلام منصور کیانی را از دیگر کتاب‌های منتشر شده عنوان کرد و افزود: این کتاب نقدی بر کتاب کیمیای محبت آیت‌الله ری شهری است و مطالب نسبت داده شده به رجبعلی خیاط را با ادله رد کرده است.

حجت‌الاسلام زیّنی افزود: این کتاب دو مرتبه از سوی انتشارات زینی منتشر شده است، پیام نویسنده این کتاب این است که؛ هیچ مطلبی را چشم بسته و بدون تحقیق قبول نکنیم و با استفاده از احادیث و برخی احکام شرعی مطالب آنرا رد کرده است.

مسؤول مؤسسه پژوهش‌های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت(ع) در ادامه مبلغان دینی را به خالص کردن نیت و در نظر گرفتن رضای الهی در کارها توصیه کرد و ابراز داشت: هر چند امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی بدون هزینه های مادی نمی‌توان فعالیت کرد، اما مسأله ترویج دین و تبلیغ اسلام از این قاعده مستثنا است و خداوند به بهترین شکل انسان را در این مسیر کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام زیّنی با بیان اینکه امروز دشمنان دین و تشیع با استفاده از امکانات فراوان و شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد انحراف و جدایی جوانان از دین هستند، خاطرنشان کرد: بر مبلغان واجب است تا با پیروی از ائمه اطهار(ع) احکام دینی را نه تنها در کشور بلکه در اقصی نقاط دنیا به مردم معرفی کنند.

وی استفاده از علم و فناوری را در جهت پیشبرد و ترویج احکام اسلامی مؤثر دانست و اظهار کرد: از همین رو این مؤسسه با کمک مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری اسلامی نور، سی دی و دی وی دی‌های آموزشی را برای فهم بهتر مخاطبان از احکام دینی در نظر گرفته است.

مسؤول مؤسسه پژوهش‌های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت(ع) اضافه کرد: مردم با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانند به راحتی 80 درصد احکام را فرا گیرند و در بسیاری از موارد دیده شده افرادی که احکام شرعی را اشتباه متوجه شده‌اند با استفاده از این سی دی‌ها مشکل آنها بر طرف شده است.

حجت‌الاسلام زیّنی با بیان اینکه این مؤسسه تقریباً توانسته است احکام مربوط به تمامی زمینه‌ها و شغل‌ها را منتشر کند، گفت: فقه و زندگی زیر نظر حجت‌الاسلام فلاح زاده، احکام تربیتی بانوان، احکام تاکسی رانی، احکام فیلم سازی، احکام هتل داری، احکام رستوران‌ها و احکام قنادی‌ها از جمله انتشارات این مؤسسه است.

مسؤول مؤسسه پژوهش‌های کاربردی تبلیغی راه اهل بیت(ع) به کتاب‌های در دست چاپ مؤسسه اشاره کرد و ابراز داشت: کتاب احکام ویژه بانوان تألیف استاد فلاح‌زاده نیز در دست انتشار است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برخی از ادارات و سازمان‌های دولتی کتاب‌های آموزشی احکام را تهیه کرده و در اختیار کارکنان قرار داده‌اند، افزود: کتاب نور احکام به همراه سی دی‌های آموزشی برای کسانی که مشغله کاری دارند و فرصت زیادی برای یادگیری احکام ندارند می‌تواند بهترین روش برای آموزش احکام باشد.

حجت‌الاسلام زیّنی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و احساس نیاز فراوانی که به احکام در این ماه داریم ادارات، نهادهای دولتی و خانواده‌ها می‌توانند از کتاب‌های آموزشی احکام استفاده کنند./927/ز503/ر

ارسال نظرات