۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۰۲۸
امام جمعه دزفول:

15خرداد آغاز نهضت مبارزه با استکبار جهانی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول 15خرداد را آغاز نهضت مبارزه با استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: روز 15خرداد آغاز نهضتی بود که در ۲۲ بهمن ۵۷ به بار نشست و بزرگ‌ترین رژیم دست نشانده استکبار و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در منطقه سرنگون کرد.
حجت الاسلام محمدعلي قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول


حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به نزدیک شدن ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: در حالی که دنیا با دو قطب مارکسیسم و سرمایه‌‌داری اداره می‌شد و هر دو برای قطع ریشه مذهب گام بر می‌داشتند حضرت امام احیاگر دین شد و معادلات دنیا را برهم زد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام راحل(ره) بیان داشت: اندیشه‌های ناب امام راحل(ره) جوانان را در دوران جنگ تحمیلی عاشق شهادت کرده و راهی جبهه‌ها کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد بیان داشت: روز 15خرداد آغاز نهضتی بود که در ۲۲ بهمن ۵۷ به بار نشست و بزرگ‌ترین رژیم دست نشانده استکبار و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در منطقه سرنگون کرد.

امام خمینی با نفوذ در قلب ها بیداری اسلامی را آغاز کرد

استاد حوزه علمیه دزفول با اشاره به جایگاه رفیع حضرت روح الله در قلوب مردم ولایت مدار ایران اسلامی گفت: اقدام اصلی و تأثیر گذار امام خمینی(ره) زنده کردن قلب‌ها و اندیشه مردم به خصوص جوانان ایران سرافراز اسلامی بود که منجر به بیداری اسلامی در سراسر جهان شد.

امام جمعه دزفول، قیام‌های مردمی شکل گرفته در کشورهای مسلمان عربی را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: مردم مسلمان و آزادی خواه جهان با اطاعت از کلام فراموش نشدنی امام خمینی(ره) که همان مقابله با ظلم و جور جهانی بود، بر علیه دولتمردان فاسد خود قیام کرده و خواهان تشکیل حکومتی جدید مبنی بر اسلام و آموزه‌های ناب اسلامی هستند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به سخنان تاریخی امام راحل(ره) در خصوص حذف رژیم منحوس اسراییل از صحنه روزگار، تأکید کرد: نقش حرکت الهی و اندیشه آسمانی حضرت روح الله در تغییر مسیر تاریخ به ویژه قیام ملت مسلمان منطقه در ماه‌های اخیر انکار ناشدنی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که امام خمینی(ره) عبد صالحی برای خداوند متعال بود گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران توانست در عصر خود همه محاسبات دنیوی فاسدان را افشا و برملا سازد و به راستی که امام بر قلب‌ها حکومت می‌کرد و با دم مسیحیایی خود فساد زمان شاه و مردمش را استحاله کرد و در کمتر از دو سال جوانان را در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بارور ساخت و رشد داد که توانستند جلوی مستکبران جهان با سلاح ایمان بمانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول در ادامه بیان داشت: این کار بزرگ روح الله موسوی الخمینی (ره) بود که با رهبری پیامبرگونه‌اش توانست دنیا و ملت را تحت تاثیر قرار دهد.

وی به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی پس از ارتحال امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: تقدیر الهی بر این واقع شد که مقام معظم رهبری از کید، ترور و مکر دشمن حفظ بماند، برای چنین روزی و به راستی که این از الطاف خفیه الهی بود.

حضور جوانان در اعتکاف بهترین فرصت برای بیمه کردن آنها از تهاجم فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود به آیین پر خیر و برکت اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: اعتکاف برای جامعه ما و معنویت آن بسیار لازم و ضروری است و در تقویت بنیه معنوی، بهترین وسیله‌ای است که می‌تواند جوانان ما را در مقابل جنگ نرم دشمن حفظ کند. اعتکاف می‌تواند دژ استحکام بخش در مقابل دشمنان و اهداف آنان باشد که 43 مسجد دزفول پذیرای 6 هزار معتکف خواهد بود.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: اگر جوانان در مساجد بیشتر حضور یابند و با احکام و دستورات دینی واسلامی بیشتر آشنا شوند قادر خواهند بود بدون نگرانی از ترفندهای تخریبی غرب در زندگی و مسیر پاینده خود به موفقیت برسند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اعتکاف زمینه مناسبی برای اندیشیدن، تعقل و فرصتی برای نیایش و خواندن کلام آسمانی و دعا به درگاه پروردگار است، گفت: خودسازی و تهذیب نفس از اثرات و نتایج روحی و معنوی اعتکاف است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول تعالی و نشاط روحی، طراوت جسمی، ارتباط مؤمنان و دوستیابی در بستر معنویت گرایی را از برکات اعتکاف خواند و خاطرنشان کرد: ارتباط کسانی که کانون همگرایی آنها معنویت است برای جامعه نیز بسیار سودمند است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه دنیا در آستانه بیداری اسلامی است و ملت های بسیاری در کشورهای منطقه از جمله مردم مظلوم بحرین به دعای مسلمین نیازمندند، گفت: هدف نهایی از برگزاری مراسم اعتکاف باید اعتلای مسلمین و اسلام باشد./9465/ت302/ب

ارسال نظرات