۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۳۰۰۶۴
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

راهبرد امام در برابر دشمنان؛ مقابله منطقی با تهدیدات

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: رسالت امروز روحانیت در مقابله منطقی با جنگ نرم دشمن به مراتب حساس‌تر از گذشته است، به یقین در این میان اندیشه‌های امام راحل راهگشای موانع و مشکلات خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امام خمینی(ره) به عنوان پرچمدار اسلام و قرآن و با الهام از نهضت انبیا و اولیای الهی، آغازگر نهضت های بیداری اسلامی در منطقه بده است.

وی با تاکید بر این‌که سیره، روش و مواضع امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند الگوی مناسبی برای ادامه جنبش های بیداری در منطقه باشد، خاطر نشان کرد: امام راحل در مکتبی پرورش یافت که آموزه های آن برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص)، امیر مومنان(ع) و قیام حضرت ولی‌عصر(عج) است، به یقین آموزه های قرآن و اهل بیت(ره) تداوم نهضت جهانی این انقلاب را بیمه کرده است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که شناخت و ادامه راه آرمان‌ها و اهداف امام راحل زمینه‌ای برای شناخت ولایت و تبعیت از رهنمودهای ولی فقیه زمان است، گفت: احیای اصل ولایت فقیه و برقراری نظامی مبتنی بر احکام اسلامی دو یادگار مهم و ارزشمند امام راحل است.

وی تصریح کرد: امام راحل در نهضت خود از پیشوایانی الهام گرفته که نه تنها در این زمان حتی در آینده و نسل های بعدی، این افکار ناب شناخته می شود و با توجه به این افکار و اندیشه ها در هر مکانی مظلومان در برابر ظالم ایستادگی می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) اهل شعار و مصلحت‌اندیشی نبود، ادامه داد: امام خمینی(ره) هرگاه مواضع اسلام را در خطر می دید، اهل شعار و مصلحت‌اندیش نبود، بلکه در عمل ثابت می کرد که مدافع حقیقی حریم اسلام ناب و تشیع است.

وی ترویج افکار و اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران را رسالت سنگین علما، نویسندگان، اصحاب رسانه، مبلغان، استادان حوزه و دانشگاه، دبیران، و به ویژه مسؤولان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از نظر امام خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی ایران، هجوم تبلیغاتی بیگانگان بیش از هجوم تسلیحاتی آنان بوده؛ از این رو مقابله با این تبلیغات اولویت بالاتری از مقابله تسلیحاتی دارد.

امام جمعه مراغه ادامه داد: تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای غرب با هدف نهایی ایجاد آشفتگی و از میان بردن انقلاب اسلامی صورت می گیرد، رسالت امروز روحانیت در مقابله منطقی با جنگ نرم دشمن به مراتب حساس‌تر از گذشته است، قطعا در این میان اندیشه‌های امام راحل راهگشای موانع و مشکلات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان با اشاره به این که امام(ره) سفارشات زیادی داشته که از مهم‎ترین آن ها، خدمت به مردم است، گفت: هم اکنون مسؤولان باید آسایش مردم را در نظر گرفته و برای رفاه آنان تلاش کرده و مشکلات آنها را در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برطرف کنند./935/ت302/س
ارسال نظرات