۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۳۰۱۳۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

قیام 15 خرداد تاریخ بشریت را به سمت عشق به آل علی برگرداند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول 14 قرن هر حرکتی به حمایت از امام علی(ع) سرکوب می‌شد، گفت: بعد از آن اولین حرکتی که با محوریت عشق به امیرالمؤمنین(ع) صورت گرفت و به نتیجه رسید، 15 خرداد بود که تاریخ بشریت را به سمت عشق به آل علی(ع) برگرداند.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش سرویس پیشوان خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد پیش از ظهر امروز، در مهدیه تهران با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، حبیبی، دبیرکل حزب‌مؤتلفه اسلامی، علیرضا محجوب، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی کشور برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «نورا» از قاریان ممتاز کشوری و اجرای برنامه توسط گروه تواشیح «طه» آغاز شد؛ همچنین ابراهیم نظری از شاهدان عینی واقعه 15 خرداد 1342 به بیان خاطراتی از آن روزها پرداخت.

در ادامه این مراسم آیت‌الله علم‌الهدی در سخنانی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام علی(ع) و آغاز زعامت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و گرامیداشت حماسه 15 خرداد اظهار کرد: تصادم مناسبت‌های امروز پیام بسیار عمیقی به اندیشه‌ها و ذهن‌ها بنیانگذاری می‌کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به جایگاه رفیع امام علی(ع) خاطرنشان کرد: در بین تمام چهره‌ها و شخصیت‌ها که در طول تاریخ بروز و ظهور کرده‌اند، آنچه در ولادت امیرالمؤمنین (ع) اتفاق افتاد بی‌نظیر بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نقطه عطف حکمت اسلام و امت مسلمان در سیره و سیمای زندگی امام علی(ع) منعکس شده است، گفت: در جریان‌هایی که از نظر عملیات نظامی دشمن برای مقابله با مسلمانان وارد شد، اگر علی منها شود، تمام اسلام از بین می‌رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنی از پیامبر مکرم اسلام(ص) در جنگ احزاب در مورد مقابله امیرالمؤمنین(ع) با کفار مبنی بر اینکه «تمام اسلام در برابر تمام کفر ایستاده است» خاطرنشان کرد: از همین کلام می‌توان دریافت که اگر امام علی(ع) نبود چیزی از مکتب اسلام و قرآن باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: پس از واقعه غدیر خم، جریانی به صورت زیرزمینی علیه حکومت و خلافت امام علی(ع) سمپاشی‌های خود را آغاز کردند و در صدد یارگیری برآمدند؛ موضع‌گیری و اقدامات این جریان به گونه‌ای بود که تا 250 سال بعد از رحلت پیامبر(ص) محور همه تحولات سیاسی و اجتماعی امت اسلام مظلومیت آل علی(ع) بود.

وی با بیان اینکه در طول 14 قرن هر حرکتی به حمایت از امام علی(ع) و آل علی(ع) سرکوب می‌شد، گفت: بعد از 14 قرن اولین حرکتی که با محوریت عشق به امیرالمؤمنین(ع) و آل علی(ع) صورت گرفت و به نتیجه رسید، 15 خرداد بود که حرکتی خودجوش و مردمی بود که سابقه نداشته است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در طول تاریخ قربانی و فدایی امام علی(ع) زیاد داشته‌ایم، اما حرکت 15 خرداد با چنین شکلی و بدون برنامه قبلی و بدون ساختار تشکیلاتی وجود نداشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 15 خرداد نقطه‌عطفی در تاریخ اسلام و تشیع است، گفت: قیام 15 خرداد تاریخ را برگرداند و زمینه تاریخ را عوض کرد و حمایت و عشق به امام علی(ع) و آل علی(ع) را رایج کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حرکت‌ها و جنبش‌های مردم در کشورهای اسلامی اظهار کرد: پس از قیام 15 خرداد برنامه بشریت را تغییر داد؛ امروز در دنیا فرهنگ 15 خرداد رایج شده است و در کشورهای مختلف همچون مردم شهرهای مختلف ایران در سال 42 با دست‌های خالی سینه‌های خود را در برابر گلوله‌های آتشین سپر می‌کنند. امروز 15 خرداد نه‌تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای اسلامی نیز توسعه یافته است و به‌گونه حرکت می‌کند که پیام 15 خرداد در سراسر جهان حاکم شود.

وی با اشاره به شعر معروفی از امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام فرمودند «انتظار فرج از نیمه‌خرداد کشم»؛ 15 خرداد جرقه فرج بود؛ هر چقدر فرهنگ 15 خرداد وسعت و نورانیت بیشتری پیدا کند و شعاعش فراگیرتر شود، به همان مقدار به فرج نزدیک‌تر می‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: 15 خرداد جریان تاریخ را به طرف امام علی(ع) و تبار علی(ع) برگرداند؛ با این نگاه باید به انقلاب اسلامی نگاه کرد و بر پای انقلاب و آرمان‌هایش ایستادگی و مقاومت کرد، مدیران ما نیز در رده‌های مختلف و موقعیت‌های گوناگون باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که پیام 15 خرداد را در جهان توسعه دهند؛ این رسالت خود را به خوبی بشناسند و با درک این رسالت در عرصه نظام فعالیت کنند. /907/ د101/ج
ارسال نظرات